آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در بیرجند راه اندازی شد

به گزارش بانیما، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی بیماری کرونا در مرکز آموزشی درمانی ولیعصر(عج) خبر داد.

آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در بیرجند راه اندازی شد

محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز شنبه 17 اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل ارسال حجم زیادی نمونه از سراسر کشور به انستیتوپاستور، مدت زمان دریافت پاسخ طولانی بود و این مساله ما را در راستای تعیین تکلیف بیماران با مشکل روبرو می کرد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: بعد از آماده سازی فضا، نصب تجهیزات، و تأمین کیت های مورد نیاز برای انجام آزمایشات، ستاپ دستگاه صورت گرفت، نمونه گیری انجام و به انستیتو پاستور تهران ارسال شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان نمود: آزمایشگاه ویروس شناسی در بیمارستان ولی عصر(عج) با تخصیص 5 میلیارد ریال و اختصاص فضای فیزیکی مدنظر در دستور کار ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا ویروس قرار گرفت.

دهقانی گفت: یک نفر از همکاران دکتری ویروس شناسی دانشگاه و یکی از همکارانی که در حال گذراندن مراحل پایانی دوره دکتری این رشته است در این آزمایشگاه مستقر شده اند،

وی با بیان اینکه برآورد می شود روزانه بین 20 تا 30 مورد آزمایش در این آزمایشگاه انجام شود، اظهار کرد: با توجه به محدودیت کیت و پرایمر که داریم، اولویت آزمایش دریافت با بیمارانی که در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری و دارای معیارهای اولیه و مورد شک بیماری کرونا هستند، است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: سایر افرادی که علائم خفیف دارند و یا شک به بیماری کرونا خیلی پایین باشد نمونه گیری برای آن ها انجام نخواهد شد و چنانچه تصمیمات بعدی اخذ شود، در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7934

به "آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در بیرجند راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در بیرجند راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید