افتخاری: می توانستیم فینالیست مسابقات قهرمانی آسیا باشیم، باید تمهیدات لازم برای اردو و بازی تدارکاتی فراهم گردد

به گزارش بانیما، رئیس کمیته هندبال ساحلی گفت: در این دوره از مسابقات آسیایی، بیشترین تعداد شرکت کننده را شاهد بودیم و همه برای کسب سهمیه جهانی آمده بودند.

افتخاری: می توانستیم فینالیست مسابقات قهرمانی آسیا باشیم، باید تمهیدات لازم برای اردو و بازی تدارکاتی فراهم گردد

از سفر با تور سریلانکا 99 به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

سیدحسن افتخاری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد عملکرد تیم ملی هندبال ساحلی در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه حضور در مسابقات دنیای 2018، گفت: مسابقات قهرمانی آسیا هر سال پر رونق تر است و تیم های بیشتری ورود می نمایند و هر تیمی که کار نکند از قافله عقب می ماند. به خصوص اینکه مسابقات آسیا هر ساله در دو مقطع به صورت مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی آسیا و سال بعد یعنی 2018 بازی های ساحلی آسیا است که در چند رشته است و با همکاری کمیته ملی المپیک برگزار می گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: هر سال کشورها اضافه می شوند. در این چند سال ابتدا عمان، قطر، بحرین پاکستان کشورهایی فعال بودند و الان شرق آسیا اضافه شدند و خوب هم نتیجه گرفتند و هر ساله تعداد تیم ها بیشتر می شوند و همه کار می نمایند. البته این دوره متفاوت بود و برخلاف دوره های گذشته 9 تیم بودند و بیشترین تعداد شرکت نماینده را شاهد بودیم و همه برای کسب سهمیه دنیای آمده بودند.

رئیس کمیته هندبال ساحلی توضیح داد: سطح مسابقات بالا بود و عمان و قطر بعنوان هفتم و سوم دنیا را در بوداپست کسب کردند و سال ها است در این رشته کرسی و عنوان کسب نموده اند. تایلند و ویتنام هم مرتب میزبانی می گیرند. با برد عمان می توانستیم فینالیست باشیم و در ضربات پنالتی در گیم سوم باختیم و به فینال نرسیدیم.

وی با اشاره به عدم برگزاری مسابقات برون مرزی برای تیم ملی هندبال ساحلی، گفت: چون مسابقات باشگاه ها و سالنی تا عید ادامه داشت نتوانستیم در سال گذشته اردوهای خوبی داشته باشیم و 50 روز بعد از عید فرصت داشتیم تمرین کنیم 32 نفر شرکت کردند و در سرانجام در مسابقات نکوداشت اصفهان در قالب دو تیم نامی نو و پیغام صنعت اصفهان به مسابقات فرستادیم. آمادگی خوبی بود و تنها ملاقات تدارکاتی داخلی با سایر استان ها برای تیم ملی وجود داشت. نتوانستیم مسابقات برون مرزی داشته باشیم و تعداد روزهای تمرینات کم بود اما با همین زمان کم و تمرین 40 روزه 6 اردوی مقطعی برگزار گردید و نهایتا در اردوی سرانجامی در بندر عباس ترکیب نهایی اعلام شد.

سرمربی تیم هندبال ساحلی کشورمان توضیح داد: در مسابقات آسیایی هم با انجام 4 مسابقه که حاصل آن دومی در گروه خود بود راهی نیمه نهایی شدیم و با شکست برابر عمان و فزونی برابر ویتنام به مقام سوم آسیا رسیدیم و جواز حضو رد رمسابقات دنیای را کسب کردیم.

وی درخصوص اولویت های تیم ملی برای حضور پیروز در مسابقات دنیای یادآور شد: مطمئنا تیم ملی هندبال ساحلی ایران در جهت جدیدی است و قرار است در روسیه در مسابقات دنیای شرکت کند و باید از الان تمهیدات لازم برای آغاز اردوها و بازی های تدارکاتی در نظر گرفت و بیشتر تورنمنت ها در تابستان است و نباید فرصت را از دست داد و باید در داخل کشور به صورت لیگ یاشگاهی و قهرمانی کشور و مناطق هم کار آغاز گردد.بازیکنان زیادی داریم که شایسته حضور در تیم ملی هستند اما نیازمند تدارکات هستند. با رئیس فدراسیون صحبت شده و تا تیم دوم با حضور جوانان آماده گردد و ظرف یکسال پیش رو تیم خوبی را برای حضو ردر مسابقات دنیای آماده کنیم.

افتخاری در سرانجام گفت:این دستاورد یاری های همه هیئت ها، باشگاه ها، اسپانسرها، مربیان، داوران و بازیکنان کل کشور در هندبال ساحلی است و زحمت زیادی کشیدند و همه در این پیروزیت سهیم هستند و از رحیمی رئیس فدراسیون که با شرایط سخت اقتصادی بودجه اعزام را پرداخت کرد و به خوبی تیم به مسابقات رفت و به هندبال ساحلی اعتماد کرد، تشکر می کنم. همچنین از روسای قبلی تشکر می کنم و ظرف 3 سال گذشته همه روسای فدراسیون همکاری لازم را با کمیته هندبال داشتند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6844

به "افتخاری: می توانستیم فینالیست مسابقات قهرمانی آسیا باشیم، باید تمهیدات لازم برای اردو و بازی تدارکاتی فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتخاری: می توانستیم فینالیست مسابقات قهرمانی آسیا باشیم، باید تمهیدات لازم برای اردو و بازی تدارکاتی فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید