بورل: از نظر ما لوکاشنکو رئیس جمهور مشروع نیست

به گزارش بانیما، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه امروز (سه شنبه) گفت، اتحادیه اروپا الکساندر لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهوری بلاروس به رسمیت نمی شناسد.

بورل: از نظر ما لوکاشنکو رئیس جمهور مشروع نیست

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه در جلسه مجلس اروپا گفت: شرایط برای ما روشن است. ما انتخابات نهم اوت بلاروس را آلوده به تقلب می دانیم. بنابراین لوکاشنکو از نظر ما رئیس جمهور مشروع نیست.

بورل اضافه کرد: تحریم های هدفمند در اولین فرصت ممکن باید اتخاذ شوند. امیدواریم این کار تا 25 سپتامبر انجام شود. علاوه بر این، اتحادیه اروپا در شراکت خود با بلاروس تجدیدنظر می کند تا معلوم شود کار کدام بخش ها را می توان متوقف کرد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش گفت، اروپا با تهدید از جانب سه امپراتوری دوباره ظهوریافته شامل روسیه، چین و ترکیه روبروست.

جوزپ بورل گفت: اروپا با شرایطی روبروست که امپراتوری ها در حال بازگشت هستند؛ دست کم سه مورد از آنها. روسیه، چین و ترکیه در گذشته بزرگ بودند و اکنون با حرکت به سمت کشورهای همسایه خود و همچنین در عرصه جهانی در حال بازگشت هستند.

نماینده عالی اتحادیه اروپا همچنین گفت: ما به دنبال رویارویی با ترکیه نیستیم. ترکیه یک شریک مهم و کلیدی برای اتحادیه اروپاست و نامزد پیوستن به اتحادیه اروپاست. اما واضح است که اکنون این فرایند در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. ، ایسنا

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11951

به "بورل: از نظر ما لوکاشنکو رئیس جمهور مشروع نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: از نظر ما لوکاشنکو رئیس جمهور مشروع نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید