ترغیب جامعه به ایجاد کسب و کار هدف برگزاری هفته کارآفرینی است

به گزارش بانیما، خبرنگاران/فارس مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری رویدادهای هفته جهانی کارآفرینی، تقویت اکوسیستم کارآفرینی به وسیله بالا بردن انگیزش کارآفرینانه در جامعه به ویژه جوانان است تا عموم مردم برای راه اندازی کسب و کار ترغیب شوند.

ترغیب جامعه به ایجاد کسب و کار هدف برگزاری هفته کارآفرینی است

مهروش جلالی دوشنبه 26 آبان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته جهانی کارآفرینی، گفت: هفته جهانی کارآفرینی یکی از عظیمترین رویدادهای هماهنگ جهانی برای ترویج و توسعه کارآفرینی است که هر ساله در بازه زمانی 16تا22 نوامبر (26 آبان ماه تا 2 آذر) برگزار می شود.

او اضافه نمود: بدین منظور برنامه هایی را با مشارکت همه ذینفعان و با هدف تقویت همکاری بین کارآفرینان، سرمایه گذاران، سیاستگذاران، محققان و نهادهای پشتیبان کارآفرینی، در راستای ایجاد و تقویت اکوسیستم های کارآفرینی اجرا می شود که به ایجاد اشتغال، سرعت بخشیدن به نوآوری و رشد مالی و همچنین شناخت بیشتر عوامل مرتبط با کارآفرینی از یکدیگر منجر خواهد شد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی فارس توضیح داد: مراسم گرامیداشت این هفته به صورت همزمان و هماهنگ در همه استانها و همچنین در بیشتر کشورهای جهان برگزار می شود.

وی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بنا بر رسالت و ماموریت های محوله، در سطح استان همگام با کشور نسبت به عظیمداشت این هفته به وسیله برگزاری رویدادهای مختلف ترویجی نظیر کارگاه های آموزشی، جلسات نشستهای تخصصی با کارآفرینان و ارائه تجارب آنان، ارائه آموزش و مشاوره رایگان کارآفرینی، پخش کلیپ ها، فیلم ها، کافه کارآفرینی مجازی و ... اقدام می نماید.

جلالی ادامه داد: سال جاری با در نظر دریافت شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، برنامه ریزی های لازم به عمل آمده تا عظیمداشت این هفته،به وسیله فضای مجازی و به صورت غیرحضوری انجام شود و با اطلاع رسانیهای لازم علاقه مندان بتوانند رویدادهای مذکور را در فضای مجازی دنبال نمایند.

برنامه های هفته جهانی کارآفرینی در فارس

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در ادامه برنامه های گرامیداشت هفته جهانی کارآفرینی را در این استان تشریح کرد و گفت: برنامه های این هفته در فارس در قالب برگزاری وبینارهای آموزشی کارآفرینی، جلسات و نشستهای تخصصی کارآفرینی به همراه پرسش و پاسخ، معرفی کارآفرینان پیروز استان و ارائه زندگینامه و تجربیات آنان،رنمایش فیلمهای انگیزشی کارآفرینی،مشاوره های رایگان کارآفرینی و سایر برنامه های مرتبط خواهد بود.

او گفت: در این هفته با هماهنگی اجرا شده به وسیله ادارات شهرستانی،کانون کارآفرینی استان، انجمن صنفی دفاتر مشاوره کارآفرینی و مجری سینما کارآفرینی برنامه های متنوع و با محتوایی در نظر گرفته شده که با در نظر دریافت محدودیتهای ایجاد شده بواسطه شیوع بیماری کرونا تاکید بر مجازی بودن و نتیجه بخش بودن این آیین ها است و هدف اصلی آن ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی بین آحاد مردم و بویژه نوجوان و جوانان استان است.

کارآفرینی لازمه بالندگی جوامع

جلالی ادامه داد: در جهانی امروز، جامعه در جهت توسعه ،حرکت رو به جلو و پرشتاب دارد که با ایجاد بسترهای لازم ، منابع انسانی خود را به دانش و مهارت کارآفرینی مولد تجهیز کند تا آنها با استفاده از این توانمندی ارزشمند،سایر منابع جامعه و سازمان را به سوی ایجاد ارزش و حصول رشد و توسعه مدیریت و راهنمایی نمایند.

وی با بیان اینکه امروزه که کار و فعالیت شکل تازه ای به خود گرفته، کار آفرینی و کار آفرینان نقش کلیدی در فرایند توسعه و پیشرفت مالی ایفاء می نماید، گفت: تجارب کشورهای پیروز که امروز به توسعه یافتگی خود می بالند نشان از فعالیتهای چشمگیر کارآفرینان دارد و باید توجه داشت که کار آفرینان تنها به ایجاد فرصت شغلی جدید نمی پردازند بلکه با ساختار تفکر،تحرک و فرهنگ لازم و با استفاده از خلاقیت، فراوری ارزش می نمایند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه نمود: با توجه به اهمیت و نقش کارآفرینی در توسعه و با توجه به مسائل مالی زیادی که ما در کشور با آن روبرو هستیم ترویج و اشاعه مفهوم کارآفرینی، بسترسازی برای فرهنگ حمایت از کارآفرینی و مهمتر از همه تربیت افراد تحصیل نموده از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است چون اکنون افراد خلاق ،نوآور و مبتکر به عنوان کار آفرینان منشا تحولات عظیمی در زمینه های صنعتی،فراوریی و خدماتی شده اند که از آنها به عنوان قهرمانان ملی و کار آفرینان برترهم یاد می شود.

جلالی هفته جهانی کارآفرینی را به عنوان یک رویداد عظیم ارزیابی و افزود: اهداف مهمی همچون تکریم از کار آفرینان به وسیله بیان و ارائه کوشش آنان در راستای راه اندازی کسب و کار با استفاده از ایده های خلاقانه بعنوان الگو برای نسل جدید و روشن کردن اذهان و افکار نوجوانان و جوانان با موضوع کارآفرینی و همچنین آشنایی اجزای اکوسیستم کارآفرینی بمنظورشناخت راههای یاری به یکدیگر و امکان بهره گیری از تجارب و پتانسیلهای هر یک از آنان را دنبال کرد.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13006

به "ترغیب جامعه به ایجاد کسب و کار هدف برگزاری هفته کارآفرینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترغیب جامعه به ایجاد کسب و کار هدف برگزاری هفته کارآفرینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید