تصاویری از ارزان ترین چاپگرهای سه بعدی برای مبتدی ها

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، تداوم بیماری کرونا باعث شده تا تقاضا برای خرید چاپگرهای سه بعدی برای فراوری اقلام بهداشتی و به خصوص ماسک نیز بیشتر گردد. شرکت هایی مانند اچ پی و فرم لبز از چاپگرهای سه بعدی برای فراوری پوشش محافظ بیمارستانی و بعضی تجهیزات دستگاه های پزشکی و جراحی نیز استفاده می نمایند.

تصاویری از ارزان ترین چاپگرهای سه بعدی برای مبتدی ها

در میان چاپگرهای سه بعدی موجود در بازار، Monoprice Select Mini V2 کیفیت، قیمت و سرعت چاپ مناسبی دارد و عرضه آن به قیمت 220 دلار باعث شده گزینه ای مناسب برای خریداری باشد. چاپگر یادشده برای چاپ سه بعدی از رشته ها یا فیلامنت های چاپ سه بعدی استفاده می نماید که رشته های پلیمری پلاستیکی هستند که در قالب رول های نیم و یک کیلوگرمی در بازار موجود هستند. این مواد بسته به دمای ذوب خود تغییر حالت داده و پرینتر سه بعدی به وسیله نازل می تواند لایه ها را روی هم قرار دهد تا قطعه ساخته گردد.

بهترین چاپگر سه بعدی رزین Anycubic Photon نام دارد که با پرداخت 245 دلار قابل خریداری است. در این چاپگر به جای استفاده از رشته یا پودر برای چاپ سه بعدی از نوعی مایع پلیمری استفاده می گردد که وقتی تحت تابش اشعه ماورا بنفش قرار می گیرد جامد می گردد. در این روش محصول نهایی کیفیت بهتری نسبت به تولیدات به دست آمده از سایر چاپگرهای سه بعدی دارد. البته کار کردن با این چاپگرهای سه بعدی به مهارت بیشتری احتیاج دارد و تهویه چاپگر هم باید با دقت بالاتری صورت بگیرد.

اگر مهم ترین عامل مورد توجه سهولت استفاده از چاپگر سه بعدی باشد، Flashforge Adventurer 3 یک گزینه مناسب است. خروجی های چاپگر یادشده کیفیت مناسبی دارد و تهیه آنها نیز مناسب است. آماده سازی مدل طراحی شده برای چاپ توسط این چاپگر به حداکثر 30 دقیقه زمان احتیاج دارد و البته خرید آن احتیاجمند صرف بودجه ای 507 دلاری است.

بهترین چاپگر سه بعدی برای تهیه کپی های دقیق از روی یک مدل، SOL Desktop Laser 3D Scanner است. این چاپگر 699 دلاری با استفاده از یک بازوی 360 درجه و دوربین کار گذاشته شده در درون بازو قادر به چاپ سه بعدی از روی هر مدلی با دقت بالاست. بدین منظور تنها باید منتظر اسکن شدن مدل، انتقال فایل اسکن شده به محیط نرم افزار چاپگر و چاپ آن باشید.

اگر هم از نظر میزان بودجه خرید چاپگر سه بعدی مشکل خاصی ندارید، می توانید با پرداخت 3995 دلار، Glowforge 3D Laser Printer را خریداری کنید که با آن می توان محصولات دقیق و ظریفی را از جنس چوب، چرم و انواع پلاستیک تهیه کرد.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10336

به "تصاویری از ارزان ترین چاپگرهای سه بعدی برای مبتدی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری از ارزان ترین چاپگرهای سه بعدی برای مبتدی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید