توصیه هایی درباره تجارت و موفقیت از زبان ثروتمندترین مرد جهان جف بزوس

به گزارش بانیما، جفری پرستون بزوس یا جف بزوس یک صنعتگر، صاحب رسانه، کارآفرین اینترنتی و سرمایه ­گذار آمریکایی است. وی بنیانگذار، مدیر عامل و رئیس یکی از بزرگترین شرکت­ های فناوری، آمازون است. جف بزوس همچنین مالک Blue Origin یک شرکت هوافضا و واشنگتن ­پست می­ باشد. بر اساس شاخص ثروت فوربس، جف بزوس اولین میلیاردر قرن است. وی از سال 2017 ثروتمندترین مرد کره زمین است و همچنین به نام ثروتمندترین مرد تاریخ معاصر معرفی شده است. در 30 ژوئن سال 2020، دارایی خالص جف بزوس 160.4 میلیارد دلار بود. او هنوز در راس لیست میلیاردرهای فوربس 2020 قرار گرفته است.

توصیه هایی درباره تجارت و موفقیت از زبان ثروتمندترین مرد جهان جف بزوس

در جولای 2018، دارایی خالص جف بزوس به 150 میلیارد دلار افزایش یافت. در سپتامبر 2018، آمازون به دومین شرکت در تاریخ دنیا تبدیل شد که به سقف فروش سهام 1 تریلیون دلار رسیده است. این سود بزرگ 1.8 میلیارد دلار به دارایی خالص بزوس افزود. فوربس او را ثروتمندتر از هر کس دیگری روی کره زمین توصیف کرد.

حقایق شگفت ­انگیز درباره جف بزوس

امپراطوری جف بزوس در یک روز ایجاد نشد. جف بزوس آمازون را در سال 1994 در گاراژ خود در سیاتل تاسیس کرد. سرمایه گذاری­ ها و استراتژی­ هایش او را به جایی که امروز است رساند.

طبق گزارش اخیر، حقوق سالانه جف بزوس تنها 81،840 دلار است. با این حال، ثروت عمده او از طریق سهامش در آمازون حاصل می ­شود که باعث می­ شود با ثانیه­ای 2489 دلار ثروتمندترین فرد دنیا باشد. در این گزارش همچنین آمده است که مدیر عامل آمازون تقریباً 38٪ ثروتمندتر از خانواده سلطنتی انگلیس است و دارایی خالص وی بیش از مجموع تولید ناخالص داخلی ایسلند، افغانستان و کاستاریکا است.

اینکه چگونه فردی بتواند با سرمایه­ای اندک به چنین جایگاهی در دنیا برسد، سخت است ولی غیرممکن نیست. اگر شما هم به سرمایه ­گذاری و شروع یک کسب و کار نو علاقه مند هستید، شاید این نکات از طرف یکی از پیروز­ترین افراد روی زمین به کمک ­تان بیاید. پس ادامه مقاله را مطالعه کنید.

بهترین نکات سرمایه گذاری و راه اندازی تجارت از جف بزوس

1. فرصتی را در بحران بیابید

در بحران در پی فرصت گشتن، همیشه به معنای فرصت طلبی و کلاهبرداری نیست. به طور قطع عده ای همیشه از این مورد سوء­استفاده می­ کنند اما منظور ما این نیست. کافیست کمی هوش داشته باشید. جف بزوس مردی است که دنیا در مورد پیروزیت اقتصادی در پی و پیرو اوست. امپراطوری او در برابر طوفان همه­ گیری ویروس کرونا یعنی در بدترین شرایط هم مقاومت کرده است. در حالی که شرکت­ های مختلف چند ملیتی اخراج کارمندان خود را تجربه می ­کردند، جف بزوس کارمندان نوی استخدام می کرد. این امر منجر به افزایش فروش و گردش کار شد که بیشتر باعث جذب سرمایه شد. در حالی که بیماری کرونا باعث رکود اقتصادی در همه دنیا شد، جف بزوس از آن به نام فرصتی برای کسب سود بیشتر استفاده کرد و در عین حال به توده­ های مردم هم کمک کرد. این یک شرایط برد-برد هم برای توده مردم و هم شرکت بزرگ آمازون بود.

2. آنچه دیگران به آن فکر می کند را ببینید

جف بزوس به شدت اعتقاد دارد که مهم است بدانید جمعیت چه فکری می کنند. فقط وقتی این را بدانید، شما همه چیز را خواهید دانست و درست زمانی که جمعیت خاموش است شما تصمیم می­ گیرید. هرگز بر خلاف جمعیت فکر نکنید فقط به این دلیل که درست به نظر می رسد. تحقیق و تجزیه و تحلیل مربوطه را در مورد تفکر رایج انجام دهید و سپس به یک نتیجه درست برسید. شما قادر خواهید بود که درست یا غلط بودن آنچه اکثریت فکر می کنند را تشخیص دهید. سپس می ­توانید انتخاب کنید و سرمایه ­گذاری کنید تا سود بیشتری کسب نمایید.

3. شفافیت و تمرکز داشته باشید

جف بزوس تأیید می­ کند که باید با وضوح و تمرکز زیادی به سرمایه­ گذاری نزدیک شوید. آنها مواد اصلی هستند که به شما کمک می ­کنند تا یک سرمایه­ گذار پیروز در بازار رقابت باشید. شفافیت و تمرکز به شما کمک می ­کند ضمن انجام فرایند تحقیق در بازار، تجزیه و تحلیل پیروزی انجام دهید. مهم است که هرگز فکر نکنید کار سرمایه گذاری شده در پشت تحقیق و تجزیه و تحلیل بی فایده خواهد بود. هدف جف بزوس از آمازون همیشه داشتن یک مشتری بزرگ با حاشیه کم به جای مشتری کم با حاشیه زیاد بود. این امر به او کمک کرد تا شناختی را که امروز دارد به ­دست آورد و در عین حال بازده بالایی از سهام خود را در شرکت به دست آورد.

4. به فلسفه سرمایه­ گذاری خود پایبند باشید

جف بزوس یک بار گفت که یک سرمایه ­گذار پیروز به معنای داشتن یک فلسفه روشن و پایبند بودن به آن است. هر سرمایه گذاری با دیگری فرق دارد. در حالی که بسکمک از آنها با تجارت فعال در بازار راحت هستند، دیگران با سرعت شخصی راحت هستند. قبل از سرمایه­ گذاری باید سرعت خود را درک کنید تا تصمیمات غیر منطقی وارد عمل نشوند. احساسات نقش مهمی در منحرف کردن سرمایه­ گذار از دید شخصی، اهداف و مدیریت ریسک بازی می ­کنند. وحشت بازار می­ تواند جهت­ گیری را به سمت هرج و مرج سوق دهد. برای جلوگیری از آن، پایبندی به فلسفه شخصی خود در مورد سرمایه ­گذاری بسیار ضروری است.

5. سرمایه­ گذاری بلند مدت

جف بزوس مطمئناً به انجام سرمایه­ گذاری­ های بلند مدت اعتقاد دارد. این یک ویژگی مشترک در میان سرمایه ­گذاران برتر دنیا است. سرمایه­ گذاری بلندمدت سود بیشتری تولید می­ کند که معمولاً در مدت کوتاه قابل به دست آوردن نیست اما فلسفه کار در پشت سرمایه ­گذاری­ های طولانی مدت یکسان است. تحقیق و تجزیه و تحلیل دقیق شرکت ­هایی که می­ خواهید در آنها سرمایه ­گذاری کنید. وظایف خود را به خوبی انجام دهید و در دراز مدت از مزایای آن بهره مند شوید. به شرایط بازار تن ندهید که سرمایه گذاری­ های طولانی مدت خود را پس بگیرید. این نتیجه معکوس خواهد داد و ضررهای بی­ سابقه ای به بار می ­آورد.

این روزها که جف بزوس در حال آماده­ سازی برای تحویل کرسی مدیر عامل آمازون در 5 ژوئیه است، از ارائه برخی توصیه ­های کوچک در بسکمک از مصاحبه­ ها و اظهاراتی که در طول سال­ ها داده، غافل نشده است. هنگامی که او بنیانگذار یک شرکت غول پیکر مانند آمازون شد که دائما در حال رشد بود و یک شرکت غول پیکر دیگر مانند Blue Origin که تمرکز خود را بر فضا معطوف کرد، درباره پیروزیت و زندگی تجاری ­اش سوالات زیادی دریافت کرد و جواب ­هایی درخور به این سوالات داد.

چند توصیه قابل توجه از جف بزوس در باب تجارت

ما برجسته ترین آنها را ذکر کرده­ ایم که از اهمیت شکست تا ضرورت خطر پذیری را در برمی ­گیرد.

نباید در پی تعادل بین کار و زندگی بود: بزوس می­ گوید که او اغلب سوالاتی در مورد چگونگی حفظ تعادل بین کار و زندگی دریافت می ­کند اما وی با این گفته مخالف است. بزوس می­گوید که مردم نباید به مفاهیم کار و زندگی شخصی به نام دو نهاد مجزا نگاه کنند، بلکه باید به نام بخشی از یک کل به آن بنگرند. تعادل نه، بلکه یک دایره.

داشتن عناصر خطرناک برای ایده ­های تجاری بسیار مهم است و شکست همیشه بسیار اثرگذار است: به گفته بزوس، اگر ایده تجاری شما هیچ ریسک و خطری نداشته باشد، احتمالاً قبلاً اجرا شده یا در حال انجام است. این گفته نوی نیست و بزوس اغلب در زمان­های مختلف در سخنرانی­ های خود در اینباره صحبت می­کرد که شکست همیشه برای بهتر شدن مهم است. ریسک کردن و شکست خوردن درسی برای یک تجارت بزرگ و پیروز در آینده است.

مشتریان خود را راضی کنید و از مشتریان خود بترسید نه از رقبا: جف بزوس می­ گوید که به جای ترس از رقبا، باید از مشتریان ترسید. وی با بیان اینکه آنها صاحب پول هستند بر این جمله تأکید کرد و افزود: رقبای ما هرگز برای ما پول نمی­فرستند. بزوس همچنین گفت که داشتن وسواس در جلب رضایت همه جانبه مشتریان و نه فقط رضایت مبتنی بر نیاز، مهم است.

بیش از آنچه مصرف می کنید تولید کنید و معتبر باشید: یکی دیگر از پیشنهادهای قابل توجه جف بزوس عبارتی است که او امسال در نامه ای که به سهامدارانش نوشت، نام کرد: اگر ­می­خواهید در تجارت پیروز باشید (یا حتی در زندگی)، باید بیش از آنچه مصرف می­کنید تولید کنید. به خصوص در دنیای امروز که ما دائماً به سمت مصرف­گرایی سوق پیدا می­کنیم، مردم باید درک کنند که تولید هر چیزی چقدر ارزشمند است. بزوس همچنین می گوید که ما باید اصیل بمانیم و خودمان باشیم. دنیا در تلاش است تا شما را استاندارد کند و این را از هزار روش مختلف امتحان می­ کند. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد.

جف بزوس قطعاً الهام بخش بسکمک از افراد در زمینه سرمایه ­گذاری و پیروزیت اقتصادی است. یک درس مهم زندگی از جف بزوس این است که هرگز تسلیم نشوید و بحران را به فرصت تبدیل کنید.

اگرچه به نظر می­ رسد توصیه ­های جف بزوس برای دنیای تجارت خیلی کلی باشد اما آنچه او درباره شکست، اصالت و تولید می­ گوید انواع توصیه­ هایی است که هر شخص می­ تواند در هر زمینه از زندگی خود استفاده کند. گرچه هیچ یک از آنها انقلابی و ناگفته نیستند. حتی بسکمک حتی ممکن است عباراتی کلیشه­ ای به نظر برسند اما در واقع نشان می­ دهد که چرا عبارات کلیشه ای جواب می ­دهند. زیرا گاهی پیروزیت به این بستگی دارد که بتوانیم پیام های ساده را در مقابل چشمان مان خوب تفسیر کنیم. شنیدن این موارد از دهان افرادی که از بسکمک جهات پیروز هستند، می تواند گاه به گاه نیروی محرکه ­ای باشد پس همین حالا در هر جایگاهی که هستید، این موارد را از نظر بگذرانید و شروع کنید.

منبع:

businessinsider

Latestnews

fincash

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: هفت گنج
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16925

به "توصیه هایی درباره تجارت و موفقیت از زبان ثروتمندترین مرد جهان جف بزوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی درباره تجارت و موفقیت از زبان ثروتمندترین مرد جهان جف بزوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید