جلوگیری از مرگ ناگهانی ناشی از حمله قلبی با پوشیدن این جلیقه

به گزارش بانیما، یورونیوز نوشت: پزشکان و محققان دانشگاه کالج لندن (UCL) جلیقه جدیدی ساخته اند که می تواند به طور بالقوه برای شناسایی افرادی که در معرض خطر مرگ ناگهانی قلبی هستند مورد استفاده قرار گیرد.

جلوگیری از مرگ ناگهانی ناشی از حمله قلبی با پوشیدن این جلیقه

اسکن های تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) می توانند تصویر واضحی از ساختار و عملکرد عضله قلب به پزشکان ارائه دهند، اما نمی توانند نقشه های الکتریکی قلب را ترسیم نمایند. ضمن اینکه معاینه الکتروکاردیوگرام معمولی (ECG) که از الکترودهای فلزی و ژل استفاده می نماید، دست و پا گیر و پرهزینه است.

دکتر گابی کپچر، متخصص قلب در مؤسسه علوم قلب و عروق UCL در این خصوص می گوید: این فناوری برای اولین بار به ما این امکان را می دهد که اطلاعات دقیق الکتریکی قلب را جمع آوری کنیم و آنها را بر روی ساختار و عملکرد به روشی ایمن ترسیم کنیم.

  • از رده خارج شدن 240 میلیون کامپیوتر با سرانجام پشتیبانی رایگان از ویندوز 10

استفاده از جلیقه ECGI (جلیقه تصویربرداری الکتروکاردیوگرافی) آسان است و هزینه زیادی ندارد. این دستگاه از 256 حسگر استفاده می نماید و تنها در عرض پنج دقیقه حجم زیادی از اطلاعات الکتریکی را به پزشکان ارائه دهد.

نتایج نقشه های سه بعدی قلب است که به پزشکان اجازه می دهد به جریان الکتریکی قلب که در سراسر قلب منتشر می شوند، نگاه نمایند. پس از مانیتورینگ جلیقه ECGI، معمولا از بیماران خواسته می گردد که تحت اسکن MRI قرار گیرند. سپس داده های جلیقه را می توان روی اسکن MRI ترسیم کرد.

پزشکان می گویند که ایست قلبی در افراد بدون مشکل قلبی به همان مقدار شایع است که در بیماران قلبی به علت ریتم های ناگهانی و خطرناک قلب.

این فناوری برای اولین بار این امکان را می دهد که اطلاعات دقیق الکتریکی قلب جمع آوری و بر روی ساختار و عملکرد به گونه ای ترسیم شوند که ایمن باشند. ضمن اینکه می توان آن را در مقیاس گسترده فراوری کرد و با هزینه های پایین در اختیار افراد قرار داد. راز کم هزینه بودن جلیقه ECGI قابلیت استفاده مجدد آن است.

برخلاف الکترودهای فلزی که در معاینه ECG سنتی به لایه ای از ژل بین الکترود و پوست احتیاج دارند، با توجه به فناوری الکترود خشک، این جلیقه را می توان بعد از هر استفاده شست.

تونی فارار 77 ساله که این جلیقه را به صورت آزمایشی امتحان نموده می گوید تجربه خوبی داشته و احساس راحتی می نماید. او در ادامه می گوید: فکر می کنم اصلا احساسش نمی کنید. در واقع می توان گفت که انگار شما روی چیزی دراز کشیده اید و پس از آن ضربه های کوچکی را در پشت احساس می کنید و سپس وقتی آغاز به پمپاژ می نماید کمی فشار احساس می گردد. اما منظورم این است که این فشارها اصلا آزاردهنده نیست.

این جلیقه قبلا روی حدود 800 نفر با موفقیت آزمایش شده و نتایج آنقدر مثبت بوده که فراورینمایندگان آن در حال آماده سازی برای عرضه گسترده تر هستند. در حال حاضر از این جلیقه برای ترسیم نقشه قلب افراد مبتلا به بیماری هایی مانند کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک یا همان بیماری ماهیچه قلب استفاده می گردد.

  • نجات زمین با بمب اتمی/ پیشنهاد ناسا برای بمباران سیارک های خطرناک

  • این پسر 18 ساله بزرگترین کمپانی ها را هک کرد و محکوم به حبس ابد شد!

  • نامه اپراتورها به رییس جمهور برای افزایش قیمت اینترنت

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 دی 1402 بروزرسانی: 2 دی 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 23285

به "جلوگیری از مرگ ناگهانی ناشی از حمله قلبی با پوشیدن این جلیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از مرگ ناگهانی ناشی از حمله قلبی با پوشیدن این جلیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید