خانواده بزرگ (عجیب) و خرسند من!

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، مجموعه شش جلدی خانواده بزرگ (عجیب) و شادمان من! نوشته کران مک کامبای است که با ترجمه شیدا رنجبر به تلاش انتشارات پنجره منتشر شده است.

خانواده بزرگ (عجیب) و خرسند من!

داستان درباره دختری 10ساله به نام ایندی است. پدر و مادر ایندی از هم جدا شده اند. آن دو همچنان از یکدیگر دلخورند و از گفت وگو با هم پرهیز می نمایند. از سوی دیگر آموزگار ایندی از دانش آموزانش خواسته نقشه ای از خانواده خود ترسیم نمایند و عکسی از افراد خانواده شان را روی آن بچسبانند. ایندی بدجوری گیر افتاده است و نمی داند چه باید بکند. برای ادامه داستان بهتر است با اعضای خانواده و دوستان ایندی کید هم آشنا شوید.

مادر که در مرکز حمایت حیوانات به نام پنجه عشق کار می نماید، پدر که عکاس مراسم عروسی و روزنامه محلی است، فیونا، همسر پدرش که مربی آشپزی و شیرینی پزی است، دیلن برادر ناتنی اش (پسر فیونا) که ویژگی های عجیب و غریبی دارد ولی در شرایط سخت به یاری ایندی می آید، کیتلین دختر جوانی که همخانه آنهاست و در غیبت مادر ایندی و زمان بیکاری اش از او مراقبت می نماید، دوستان او سوفی و فی و خانم لوی، معلم آنها و پایان به این افراد باید حیواناتی را که مادر از مرکز حمایت از حیوانات و برای یافتن اسکان مناسب به خانه می آورد نیز افزود.

ایندی تمام کوشش خود را می نماید و نقشه های زیادی می کشد تا پدر و مادر خود را وادار کند رفتار خوبی با هم داشته باشند. گاهی نقشه اش با شکست روبه رو می گردد؛ ولی پایان ایندی به یاری برادر ناتنی اش مادر و پدر را متوجه اشتباه خود می نماید. نتیجه اینکه نقشه خانواده ایندی جالب تر از دیگر نقشه ها از آب در می آید.

داستان در قالب طنزی شیرین به مسائل بچه هایی که پدر و مادرشان از هم جدا شده اند و ارتباط آنها با خانواده تازه، می پردازد و بعلاوه حفظ و تقویت دوستی و تشویق به ایجاد رابطه صمیمی بین دوستان. کوشش ایندی برای بهبود اوضاع از نکات برجسته کتاب است.

این اثر از مجموعه ایندی کید در شش جلد و به نام های وای بهتر(ترین) دوست هایم را از دست دادم، بزرگ بودن خیلی باحال است!(نیست)، حالا هم خوش می گذرد؟(هان؟)، من و بازار خیریه(غیرمنصفانه) مدرسه و هورا من میلیونرم(به همین خیال باش)! که در هر کدام با طنزی خواندنی ایندی به همراه خانواده و دوستانش ماجرایی آموزنده را می آفریند.

انتشارات پنجره مجموعه شش جلدی خانواده بزرگ (عجیب) و راضی من! نوشته کران مک کامبای با ترجمه شیدا رنجبر را برای گروه سنی 9 تا 12 سال منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 تیر 1402 بروزرسانی: 2 تیر 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 22839

به "خانواده بزرگ (عجیب) و خرسند من!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده بزرگ (عجیب) و خرسند من!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید