خبرنگاران اماکن پرتردد و مناطق اطراف بیمارستانی ارومیه ضدعفونی می شود

به گزارش بانیما، ارومیه- خبرنگاران- فرماندار ارومیه با اشاره به اهتمام ویژه همه مسوولان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در این شهر گفت: اماکن و معابر پرتردد و مناطق اطراف بیمارستانی شهر به صورت مستمر ضدعفونی می شود.

خبرنگاران اماکن پرتردد و مناطق اطراف بیمارستانی ارومیه ضدعفونی می شود

علیرضا ملامحمدی زاده روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی پیشگیری از کرونا در ارومیه اضافه نمود: این اقدام از فردا، یکشنبه با همراهی قرارگاه منطقه ای شمال غرب ارتش، قرارگاه حمزه سیدالشهدا و سپاه شهدای استان اجرایی می شود.

وی اضافه نمود: این سم پاشی روزانه در نوبت های مختلف انجام می گیرد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

وی بیان نمود: اکیپ های غربالگری کرونا نیز در چهار مبدا اصلی ورودی شهر ارومیه، ترمینال و همه مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ مستفر می شود تا در صورت نیاز، معاینه لازم صورت گیرد.

فرماندار ارومیه از برخورد با نانوایی ها و واحدهای صنفی دریافت کننده وجه نقد خبر داد و اظهار کرد: همه واحدهای صنفی موظف هستند برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق اسکناس، از کارتخوان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، 593 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، 43 نفر جان خود را از دست داده اند.

در آذربایجان غربی نیز 39 نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی 55 ساله نیز روز پنج شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7752

به "خبرنگاران اماکن پرتردد و مناطق اطراف بیمارستانی ارومیه ضدعفونی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اماکن پرتردد و مناطق اطراف بیمارستانی ارومیه ضدعفونی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید