خبرنگاران برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید فرهنگ کشور به جوانان آموخته گردد

به گزارش بانیما، تهران- خبرنگاران- دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران گفت: برای آن که جوانان ایران در هاضمه فرهنگ غرب هضم نشوند و در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب به موفقیت دست یابیم، ضروری است تا فرهنگ کشور به جوانان آموخته گردد.

خبرنگاران برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید فرهنگ کشور به جوانان آموخته گردد

حجت الله ایوبی شامگاه دوشنبه در آئین امضاء تفاهم نامه همکاری شورای اسلامی استان تهران و کمیسیون ملی یونسکو ایران که در محل مسجد جامع تاریخی ورامین برگزار گردید اظهار کرد: اماکن تاریخی مانند مسجد جامع ورامین که نمونه های بسیاری از آن در مناطق مختلف کشور یافت می گردد، توسط مغولانی ساخته شد که برای نابودی و ویرانی به ایران حمله نموده بودند.

وی اضافه کرد: مغولان وقتی در برابر هاضمه تمدن عظیم و زیبای دین مبین اسلام و فرهنگ تشیع که از قدرتی بلامنازع برخوردار بود، قرار گرفتند، در این فرهنگ هضم شده و خود به بخشی از فرهنگ ایران و آئین تشیع تبدل شده و بناهایی را احداث کردند که همگی فریاد تشیع و فرهنگ علوی را سر می دهند.

وی گفت: سیر در تاریخ و گذشته، به معنای ماندن در گذشته نیست، اگر افتخار می کنیم که فرزندان این دیار چندهزار ساله هستیم، باید ساخت و سازهای امروز ما نیز معنای فرهنگ و تمدن را به همراه داشته باشد، هر کدام از بناهای تاریخی ایران برای آبادانی یک کشور کفایت می نماید به این شرط که قدر این ثروت ها و گنجینه ها را دانسته و آن ها را درست معرفی کنیم.

ایوبی اضافه کرد: زمانی که فرزندان ما در کوچه ها و خیابان هایی که این آثار مهم در آن واقع شده است قدم زده و زیبایی و عظمت این آثار را مشاهده می نمایند، دیگر در مقابل فرهنگ نوظهور غرب خود را نمی بازند.

وی تأکید کرد: اگر می خواهیم که جونان ما فریب فرهنگ غرب را نخورند و در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان پیروز شویم، باید فرهنگ خود را به درستی به آنان بیاموزیم، جوانان ایران باید بدانند که وقتی غرب در توحش به سر می برد و قهرمانان آنان، جنگجویانشان بودند، ایران به شعرا، نقاشان و معماران خود به عنوانان قهرمان، افتخار می کردند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران با تأکید بر لزوم شناسایی آثار تاریخی به مردم کشور گفت: وجود تهران با عظمت در کنار شهرستانی مانند ورامین تهدیدی است که ممکن است این منطقه در سایه تهران، دیده نگردد ولی فرصتی است که باید از آن برای جذب گردشگران تهرانی و معرفی آثار مهم تاریخی منطقه به مردم پایتخت استفاده کرد.

وی گفت: اعضای کمیسیون ملی یونسکو کوشش دارند تا بر اساس وظیفه ذانی خود، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را از پنجره یونسکو به دنیایان معرفی نمایند.

ایوبی گفت: اگر با زبان هنر و فرهنگ با دنیا به سخن بنشینیم، دنیایان سراپا حرف ما را خواهند شنید.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10341

به "خبرنگاران برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید فرهنگ کشور به جوانان آموخته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید فرهنگ کشور به جوانان آموخته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید