خبرنگاران روزانه سه هزار مرسوله پستی در تربت حیدریه جابه جا می شود

به گزارش بانیما، تربت حیدریه- خبرنگاران- مدیر شرکت پست تربت حیدریه و زاوه گفت: روزانه 2 هزار و 500 تا سه هزار مرسوله و امانت پستی توسط این اداره جابه جا می شود.

خبرنگاران روزانه سه هزار مرسوله پستی در تربت حیدریه جابه جا می شود

حسن شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این که این اداره در حکم بارانداز شهرستان های تربت حیدریه، زاوه، مه ولات، خواف، بردسکن، رشتخوار، خلیل آباد و کاشمر است افزود: روزانه پنج تا 6 دستگاه کامیون حمل مرسوله وارد تربت حیدریه شده و کار توزیع مرسوله های این شهرستان ها در این اداره انجام می شود.

وی ادامه داد: خدمات پستی با احتساب پستچی و پیمانکاران توزیع در این خطه توسط 21 نفر و در شهرستان زاوه فقط توسط 2 نفر انجام می شود.

مدیر شرکت پست تربت حیدریه و زاوه به مدت رسیدن مرسولات پستی اشاره کرد و گفت: در روزهای عادی و مدت زمان رسیدن مرسوله به صورت ویژه بین 24 تا 48 ساعت است ولی هنوز مجاز به دریافت و ارسال به صورت ویژه برای برخی نقاط کشور نیستیم.

وی افزود: مدت زمان رسیدن مرسولات پستی به مقصد در بخش پست پیشتاز نیز بین سه تا چهار روز است که دلیل آن بعد مسافت از یک سو و کمبود تعداد نامه رسان از سوی دیگر است و با وجودی که استاندارد لازم در کشور ارسال 80 تا 120 مرسوله در روز است، میزان مرسولات وارده برای مقصد تربت حیدریه روزانه 150 مرسوله است لذا توزیع اندکی با تاخیر انجام می شود.

شریفی ادامه داد: توزیع نامه در تربت حیدریه توسط هفت نامه رسان انجام می شود و در بخش توزیع امانات پستی نیز روزی 180 تا 200 بسته می رسد و خودرو حمل فقط روزی صد بسته را می تواند توزیع کند که در این زمینه درخواست نیرو کرده ایم و اگر تامین شود، ارسال نامه و امانات به روز خواهد شد.

وی گفت: به خاطر شیوع کرونا نه تنها کاهش نیرو نداشتیم، بلکه به میزان صددرصد افزایش ترافیک کاری نیز داشته ایم زیرا بسکمک رفت و آمدهای کوچک شهروندان به خاطر کرونا محدود شده و کار ارسال مرسولات آنها به پست محول شده و در برخی موارد به دلیل افزایش حجم کار از بخش خصوصی کمک گرفتیم و تا به امروز 12 نفر از همکاران در تربت حیدریه مبتلا به کرونا شده اند.

مدیر شرکت پست تربت حیدریه و زاوه افزود: تمامی امانات و مرسولات قبل از تحویل به شهروندان از بدو قبول تا هنگام تحویل چند مرحله ضدعفونی می شوند و به تمامی کارکنان شبکه ملی پست کشور برای حفظ سلامت هرماه مبلغی به عنوان کمک هزینه بسته بهداشتی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: طرح ملی به هنگام سازی کدهای پستی یا جی نف نیز از اواسط سال 97 در این شهرستان آغاز شده و حدود 85 درصد پیشرفت داشته است.

شریفی گفت: پلاک کوبی و استانداردسازی آدرس ها و پیاده سازی طرح ملی جی نف از طرح های اساسی و ملی در راستای شهر هوشمند و توسعه دولت الکترونیک است.

وی افزود: این طرح ملی امکان بررسی و صحت سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می سازد و دارای مزایای بسیار از جمله افزایش کارایی، افزایش دقت و داده های قابل اطمینان است.

مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع شده است.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15055

به "خبرنگاران روزانه سه هزار مرسوله پستی در تربت حیدریه جابه جا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزانه سه هزار مرسوله پستی در تربت حیدریه جابه جا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید