خط تولید آیفون با کمبود قطعات و تراشه روبرو شده است

به گزارش بانیما، روز گذشته فاکسکان که بزرگ ترین شرکت مونتاژ گوشی های آیفون نیز به حساب می آید اعلام کرد در تولید این محصولات با کمبود قطعات و تراشه روبرو شده.

خط تولید آیفون با کمبود قطعات و تراشه روبرو شده است

اپل خطوط تولید متعددی دارد اما در بین آن ها، اصلی ترین و بزرگ ترین خط تولید مربوط به فاکسکان است. اما این شرکت مدتی است که شرایط خوبی ندارد. از یک طرف به خاطر سود کمتر از انتظار در سه ماه آخر سال گذشته و از طرفی کمبود قطعات و تراشه که به تازگی با آن روبرو شده.

به گزارش رویترز، مسائل عدیده ای که طی سال گذشته در تولید تراشه و قطعات اولیه برای ساخت گوشی بوجود آمده ممکن است تا سال آینده هم ادامه داشته باشد. همانطور که می دانید، شیوع ویروس کرونا از یک سو و مسائلی نظیر کمبود آب (برای ساخت تراشه) از سویی دیگر باعث شده بسیاری از زنجیره های تامین با مشکل روبرو شوند. در نتیجه گوشی ها به آن میزانی که شرکت ها در نظر دارند تولید نمی شوند و خب این یک مشکل بزرگ به حساب می آید.

لیو یانگ، رئیس فاکسکان، در صحبت های اخیر خود در رابطه با مسائل پیش آمده گقت:

لیو یانگ البته در ادامه صحبت های خود به این موضوع نیز اشاره کرد که آسیب وارد شده در نتیجه کمبود قطعات محدود است و 10 درصد از سفارشات را با مشکل روبرو کرده. در غیر این صورت، چون با آغاز سال 2021، فروش گوشی ها مجددا رشد مثبتی داشت، انتظار می رود سه ماه ابتدایی سال برای فاکسکان سودآور باشد. چون به خاطر افزایش کار از راه دور، استفاده از تبلت و گوشی به اوج خود رسید و شرکت ها نیز برای پاسخگویی به نیاز بازار بی وقفه مشغول تولید این محصولات بودند.

سه ماه آخر سال 2020، یعنی بازه زمانی اکتبر تا دسامبر، فاکسکان بیان نمود سود خالص شرکت 1.61 میلیارد دلار بود که به نسبت بازه زمانی مشابه در سال گذشته حدودا 4 درصد افت داشت. آنچه که فاکسکان مد نظر داشت، دستیابی به سود 1.78 میلیارد دلاری بود که حتی 11 تحلیل گر نیز این میزان را معقول و قابل دستیابی دانستند.

به گفته دیوید هوانگ، مدیرعامل فاکسکان، در حالی که فروش گوشی های هوشمند نسبتا خوب بوده اما شرکت آن ها تحت تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا قرار گرفت. کمبود تراشه هم در تولید خودرو، گوشی های هوشمند و سایر محصولات، تاثیر منفی به جای گذاشت که دلیل اصلی آن، خشکسالی بی سابقه در تایوان است؛ جایی که بزرگ ترین تولیدکننده تراشه جهان یعنی TSMC مشغول به فعالیت است و خب بدون آب، امکان ساخت پردازنده را هم ندارد. این شرکت سال گذشته به خاطر مشکل کمبود آب مجبور شد 100 تانکر آب را به قیمت 100 هزار دلار خریداری کند که هر کدام حاوی 20 تن آب بود.

حال باید دید در ادامه، فرایند تولید آیفون ها و البته سایر گوشی ها چگونه خواهد بود. در حال حاضر فاکسکان و Wistron، به صورت سالانه 200 میلیون گوشی برای اپل تولید می کنند که درصد آن هم به ترتیب 60 و 40 است. بدیهی است کمبود تراشه و قطعات در تولید گوشی های آیفون می تواند ضربه بزرگی به اپل وارد کند. اما اینکه تا چه مدت این شرایط ادامه دار خواهد بود موضوعی است که برای فهمیدن آن باید تا هفته ها یا ماه های آینده منتظر بمانیم.

منبع: PhoneArena

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14989

به "خط تولید آیفون با کمبود قطعات و تراشه روبرو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط تولید آیفون با کمبود قطعات و تراشه روبرو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید