درخواست بارزانی برای گشایش صفحه ای جدید در روابط با بغداد

به گزارش بانیما، رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان ملاقات با روسای احراب مختلف کشورش در بغداد خواهان باز کردن یک صفحه جدید با نگاه مشترک به آینده برای حل مسائل و استفاده از تجربیات و اشتباهات گذشته شد.

درخواست بارزانی برای گشایش صفحه ای جدید در روابط با بغداد

به نقل از شفق نیوز، ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای خاطرنشان کرد که نیچروان بارزانی، رئیس این اقلیم در روز دوم سفرش به بغداد با رؤسای سیاسی عراق از جمله عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی، اسامه النجیفی، رهبر حزب جبهه نجات و توسعه، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون، هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح، حیدر العبادی، رهبر ائتلاف النصر و نصار الربیعی، رئیس هیئت سیاسی جریان صدر عراق ملاقات و گفت وگو کرد.

در این بیانیه آمده است: در این ملاقاتها شاهد گفت وگو درباره اوضاع سیاسی، مالی و امنیتی عراق، چالش های مختلف پیش روی کشور، روابط اربیل و بغداد، حل و فصل مسائل برجسته، خطرات تروریسم، داعش، روابط عراق و کشورهای منطقه و دنیا، انتخابات آینده عراق و به طور کلی اوضاع منطقه بودیم.

طبق این بیانیه، بارزانی بر آمادگی و تمایل اقلیم کردستان عراق برای حل و فصل مسائل با بغداد به وسیله گفت وگو و طبق قانون اساسی تأکید کرد.

بارزانی همچنین گفت: ما همگی در عراق اشتباه کردیم و باید یک صفحه جدید با نگاه مشترک به آینده برای حل مسائل باز کنیم و از تجربیات و اشتباهات گذشته استفاده کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیچروان بارزانی در ملاقات با رؤسای احزاب سیاسی عراق اضافه نمود: ثبات و پیشرفت عراق و بازگشت آن به صندلی طبیعی اش در گرو حل و فصل مسائل داخلی است و حل و فصل مسائل میان اقلیم و دولت فدرال کلید دستیابی به ثبات و آینده ای بهتر برای تمامی عراقی هاست.

در ادامه بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق آمده است که تمامی رؤسای احزاب عراق از بارزانی به دلیل سفر به بغداد تشکر و قدردانی کردند.

بارزانی شنبه به بغداد سفر کرد و با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس مجلس، رئیس اتحادیه عرب و فرستاده سازمان ملل ملاقات کرد.،ایسنا

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15460

به "درخواست بارزانی برای گشایش صفحه ای جدید در روابط با بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بارزانی برای گشایش صفحه ای جدید در روابط با بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید