دسترسی دوباره به اپلیکیشن تهران من فراهم شد؛ همه اطلاعات شهروندی موجود است

به گزارش بانیما، سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران از راه اندازی مجدد نرم افزار موبایلی تهرانِ من اطلاع داد و گفت: از امروز شهروندان می توانند با استفاده از این اپلیکیشن از خدمات شهری این سامانه استفاده نمایند.

دسترسی دوباره به اپلیکیشن تهران من فراهم شد؛ همه اطلاعات شهروندی موجود است

به گزارش همشهری، هادی محضرنیا درباره وقوع حمله سایبری به شبکه شهرداری شرح داد و گفت: احتمال توسعه حمله سایبری وجود داشت، در راستای حراست از برنامه ها و اطلاعات، سامانه ها و نرم افزار ها به وسیله سازمان فاوای شهرداری تهران از دسترس خارج شدند و به علت آن که نرم افزار موبایلی تهرانِ من احتیاجمند پشت سرگذاشتن تست های امنیتی و نفوذ بود، این مراحل کمی به طول انجامید. برای راه اندازی مجدد تاییدیه دستگاه های نظارتی نیز مورد احتیاج بود و در عین حال در پی سرویس دهی بهتر بودیم که خوشبختانه هر دو امر محقق شد و از امروز شهروندان می توانند به وسیله گوشی تلفن همراه خود به این نرم افزار دسترسی کامل داشته باشند.

او اضافه نمود: نکته مهم این است که این حمله سایبری موفقیت لازم را برای دشمنان به همراه نداشته و نتوانستند به اهداف خود برسند در حالی که این حمله از جمله حملات گسترده و پیچیده بود و برای مقابله با آن همه خدمات اینترنتی فریز شدند و با توقف همه سامانه ها، اقدام به انجام تست آلودگی کردیم و حفظ و حراست از داده های مردم را انجام دادیم. در سامانه های شهرداری تراکنش های اقتصادی زیادی وجود دارد و باید همه این موارد با بانک ها و مراکز ذی نفع آنالیز می شد تا حق مردم ضایع نگردد و این در حالی بود که تعداد این سامانه ها هم قابل توجه است.

سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران بعلاوه در مورد طرح شایعاتی مبنی بر پاک شدن اطلاعات و سوابق شهروندان از سامانه ها گفت: در سازمان فاوا، اطلاعات در سه لایه دارای نسخه پشتیبان هستند، وظیفه ما حفظ و حراست از داده ها است که بخشی از آن سوابق پرداخت عوارض شهرسازی، خودرو، املاک و سایر مثل کیف پول شهروندی است که به طور کامل این اطلاعات حفظ شده است.

او تاکید نمود: به علت نحوه تهیه نسخه پشتیبان، هیچ داده ای از بین نرفته است.

محضرنیا توضیح داد: بی شک هدف اصلی اخلال گران، اختلال در خدمت رسانی به مردم بوده است چرا که 400 سرویس متنوع شهری در 22 منطقه، 123 ناحیه و سازمان ها و شرکت وابسته به شهرداری تهران وجود دارند و قصد آن ها خارج کردن سرویس ها از مدار خدمت بود. قسمتی از این خدمات قابل قطع و توقف نیستند مانند استفاده از حمل ونقل عمومی، مترو، سامانه بهشت زهرا (س)، که سعی کردیم در کوتاه ترین زمان ممکن به خدمت رسانی برگردند.

او با اشاره به اینکه از لحظات اولیه گزارش حمله سایبری بیش از 300 نیروی سازمان فاوای شهرداری تهران با حضور در سازمان به طور 24 ساعته، اقدام به خدمت رسانی کردند، اضافه نمود: امروز ارائه خدمات شهروندی در شرایط مطلوب واقع شده است، البته اختلالات کوتاه در شبکه شهرداری تهران و سایر شبکه های خدمتی، همواره وجود دارد، اما به صورت 24 ساعته این خدمات رصد شده و کوشش می گردد که اشکالات آن ها برطرف گردد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بار دیگر از شهروندان تهران در مورد اختلال در شبکه شهرداری تهران عذرخواهی کرد و گفت: همان گونه که شهردار تهران تاکید دارند، شهروند اولویت اول شهرداری است و به خاطر آن چه رخ داد از مردم عذرخواهی می کنم و تاکید دارم تا به امروز، اجازه نداده ایم حق و حقوقی از شهروندان تضییع گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 20414

به "دسترسی دوباره به اپلیکیشن تهران من فراهم شد؛ همه اطلاعات شهروندی موجود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی دوباره به اپلیکیشن تهران من فراهم شد؛ همه اطلاعات شهروندی موجود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید