دلار یا یورو؟ در سفر به مالدیو کدام ارز را همراه داشته باشیم؟

به گزارش بانیما، واحد پول مالدیو چیست و با کدام واحد پولی می توانیم هزینه های سفر به مالدیو مانند مخارج خورد و خوراک، حمل و نقل و استفاده از جاذبه های تفریحی را پرداخت کنیم؟ پرداخت هزینه های این چنینی جز جدایی ناپذیر هر سفر است و دانستن واحد پولی مقصد از بایدهای آن! از این رو این مطلب را به واحد پولی مالدیو و ارز رایج در این جزیره اختصاص می دهیم.

دلار یا یورو؟ در سفر به مالدیو کدام ارز را همراه داشته باشیم؟

هزینه های را می توان به دو قسمت تقسیم کرد. یکی هزینه های قبل از سفر مانند خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و دیگری که هزینه های طول سفر مانند رستوران، پرداخت ورودیه ها و … را شامل می گردد. تمام مخارج قبل از سفر در ایران و به ریال پرداخت می گردد اما برای پرداخت هزینه های طول سفر باید ارزهای رایج در مالدیو را همراه داشته باشید. حال سوال اینجاست که واحد پول مالدیو چیست و در سفر به این کشور کدام ارز را همراه داشته باشیم؟

واحد پول مالدیو

واحد پول مالدیو روفیه است و گردشگران برای گشت و گذار در این جزیره باید روفیه همراه داشته باشند. چرا که ریال ایرانی در مالدیو هیچ کاربردی نخواهد داشت. اما چگونه می توان ریال را به روفیه تبدیل کرد؟

تبدیل روفیه در مالدیو قوانین خاص خود را دارد. گردشگران می توانند برای مخارج روزانه پول خود را تبدیل نمایند اما نمی توانید روفیه را خارج از مالدیو به ارز مورد نظرتان تبدیل کنید. در واقع شما باید تمام روفیه ای را که در اختیار داردی در مالدیو خرج کنید. به همین دلیل ضروری است قبل از خرید هزینه های تور مالدیو را مورد آنالیز قرار داده و به اندازه ای که احتیاج دارید پول خود را تبدیل کنید.

روفیه واحدهای کوچکتر به نام لاری دارد و اسکناس های لاری در غالب 10، 20، 50، 100 و 500 تایی در بازار رایج هستند. برای خرید از فروشگاه ها مواد غذایی، مغازه های محلی سوغاتی فروشی و اغذیه های خیابانی می توانید از واحد پولی لاری بهره ببرید.

دلار یا یورو؟

در پاراگراف قبل خواندیم که روفیه واحد پولی مالدیو است و باید به وسیله صرافی های مالدیو آن را تهیه کنید. حال این سوال پیش می آید که چه ارزی را از ایران با خود به مالدیو ببریم؟

گرشگران ایرانی در سفر به مالدیو نمی توانند ریال همراه داشته باشند چرا که این ارز در سفر قابل تبدیل به روفیه نیست. بنابراین باید قبل از سفر به مقدار کافی دلار همراه داشته و سپس آن را به روفیه تبدیل کنید.

البته با توجه به توریستی بودن جزیره مالدیو در بسیاری از هتل ها و مکان های تفریحی می توانید دلار تهیه نموده و احتیاجی به تبدیل آن به روفیه ندارید. اما برای هزینه هایی مانند حمل و نقل عمومی یا خرید از فروشگاه های محلی احتیاج به روفیه خواهید داشت. پس بهتر است مقداری از دلار خود را به واحد پول مالدیو تبدیل کنید.

پیشنهاد می کنیم بیشتر از اسکناس های 10، 20 و 50 لاری بهره ببرید چرا که اسکناس های 100 و 500 لاری خیلی به کارتان نخواهد آمد.

چگونه میتوان دلار یا یورو را به روپیه تبدیل کرد؟

واحد پول مالدیو تنها و تنها در این مجمع الجزایر قابل تبدیل است. بنابراین گردشگران امکان تبدیل ریال یا دلار را قبل از سفر و به وسیله صرافی های ایران ندارند.

بهترین مکان برای تبدیل دلار به روفیه هنگام ورود به خاک مالدیو و در فرودگاه این کشور است. در طبقه دوم فرودگاه ماله صرافی و بانک ملی مالدیو را می توان دید. مجددا یادآور می شویم که روفیه مالدیو فقط و فقط در همین جزیره قابل استفاده است از این رو فقط به اندازه ای که احتیاج دارید پول خود را تبدیل کنید.

چنانچه در طول سفر مجددا احتیاج به تبدیل پول داشتید به وسیله صرافی های موجود در هتل می توانید این کار را انجام دهید.

اسکناس های مالدیو طراحی های بسیار زیبا دارند اگر خواستید می توانید چند اسکناس را به عنوان یادگاری نزد خود نگاه دارید.

آیا انعام دادن رایج است؟

اینکه انعام دادن در رستوران ها، هتل ها و تاکسی ها رایج است یا خیر؟ مسئله ای ست که گردشگران قبل از سفر باید از آن اطلاع داشته باشند.

در بعضی از مقاصد مبلغ انعام همراه با هزینه غذا یا مبلغ تاکسی و … دریافت شده و در بعضی نیز این مبلغ به صورت جداگانه دریافت می گردد. جزیره مالدیو در گروه دوم قرار می گیرد. بدین صورت که معمولا در رستوران ها 10 درصد مبلغ غذا انعام داده می گردد. در تاکسی ها گردشگران مبلغی اضافه تر را به راننده پرداخت می نمایند و در هتل ها هنگام خروج از اتاق چند اسکناس را بر روی میز به عنون انعام قرار می دهند.

البته انعام دادن در رستوران ها و فروشگاه های کوچک محلی رایج نیست.

در سفر به مالدیو چه مقدار پول همراه داشته باشیم؟

اینکه در سفر به مالدیو چه مقدار پول همراه داشته باشیم را از دیدگاه گردشگری جهانی مورد آنالیز قرار می دهیم. طبق اعلام نظر سازمان گردشگری جهانی بهتر است هر مسافر 200 تا 300 دلار در روز را برای هزینه های سفر خود در نظر بگیرد. بدین ترتیب برای سفر یک هفته ای به مالدیو حداقل 1800 دلار همراه داشته باشید.

یادآور می شویم که باقی هزینه های سفر به خود شما و انتخاب هایتان در زمینه رستوران، تفریحات و … بستگی دارد. نکته دیگر اینکه در رستوران ها، فروشگاه ها و تفریحات لوکس می توانید دلار پرداخت کنید اما برای هزینه های جانبی دیگر و خرید از مغازه های محلی بهتر است روفیه همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید …

هر آنچه که باید درباره هزینه های تور مالدیو بدانید

آیا سفر به مالدیو ویزا می خواهد؟

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: ستاره ونک
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14416

به "دلار یا یورو؟ در سفر به مالدیو کدام ارز را همراه داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلار یا یورو؟ در سفر به مالدیو کدام ارز را همراه داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید