دولت بایدن همچنان به فشار حداکثری ترامپ متعهد است

به گزارش بانیما، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر امور خارجه ایران با اشاره به جدیت تهران در پیروی از دیپلماسی، تاکید نمود: دولت بایدن تنها تعهد به فشار حداکثری ترامپ را از خود نشان داده است.

دولت بایدن همچنان به فشار حداکثری ترامپ متعهد است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: جدیت هدف ایران در دنبال کردن دیپلماسی در سه سال گذشته از زمان خروج ترامپ از توافق هسته ای، آزموده شد؛ ایران با ماندن در این توافق، با موفقیت این آزمون را گذراند.

ظریف یادآور شد: با این حال، دولت بایدن تنها تعهد به فشار حداکثری ترامپ را از خود نشان داده است.

نشست کمیسیون مشترک برجام عصر دیروز (پنجشنبه) در وین خاتمه یافت و قرار شد گفت وگوهای فنی در نشست های کارشناسی ادامه یابد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا، 8 مه 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام این کشور را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم های هسته ای را خاطرنشان کرد.

جمهوری اسلامی ایران به مدت یک سال در چارچوب برجام به تعهدات هسته ای خود عمل کرد، اما از آنجایی که کشور های اروپایی عضو برجام در اجرای تعهدات خود ناکام بودند، ایران از مه 2019 کاهش تعهدات برجامی را طی 5 گام اجرا کرد.

جمهوری اسلامی ایران بار ها تاکید نموده است، در صورت لغو تمام تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق، به گونه ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، به اجرای کامل برجام باز می شود.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15354

به "دولت بایدن همچنان به فشار حداکثری ترامپ متعهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن همچنان به فشار حداکثری ترامپ متعهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید