رئیس دفتر زلنسکی استقرار پاتریوت آمریکا در اوکراین را خواهان شد

به گزارش بانیما، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در مصاحبه ای تاکید نمود، این کشور باید از آمریکا حمایت نظامی بیشتر به ویژه سیستمهای ضدموشکی پاتریوت را ضمناً تشدید درگیری ها در حوزه جنوب شرق اوکراین (دونباس) دریافت کند.

رئیس دفتر زلنسکی استقرار پاتریوت آمریکا در اوکراین را خواهان شد

آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در مصاحبه ای با مجله تایم بیان داشت: اوکراین خط نگهدار در برابر روسیه آن هم نه فقط برای خود ما بلکه برای غرب بوده است. و آمریکا موشکهای پاتریوتش را کجا مستقر می نماید؟ نزدیک ترین آنها در لهستان است. آنها باید اینجا باشند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چند روز پیش معاون وزارت اطلاع رسانی متعلق به جمهوری خودخوانده شورشیان شرق اوکراین موسوم به جمهوری خلق دونتسک گفت، کی یف به منتقل کردن تجهیزات نظامی به دونباس برای حمله بالقوه ای که احتمالا اواخر آوریل به جریان می اندازد ادامه میدهد.

روز آدینه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم اظهار کرد، اوکراین ایده یک راه چاره نظامی برای مشکل دونباس را رد نمی نماید و در این مورد هیچ کشوری از جمله روسیه ساکت نخواهد ماند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تاریخ 9 آوریل به مجله تایم گفت، مسکو به اجرای نوعی آزمون برای مشاهده اینکه حمایت غرب از کی یف چقدر قدرتمند است، پرداخته است.

زلنسکی اظهار کرد: ما ادعا نمی کنیم که یک تشدید تنش واقعی (در جنوب شرق اوکراین) وجود خواهد داشت. ساده است که این به نفع هیچکس نخواهد بود. روسیه به دنبال شلوغ کردن اوضاع برای نشان دادن تزلزل غرب در حمایتش از اوکراین و اینکه غربی ها اوکراین را واقعا یک شریک نمی بینند، است.

آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین اوایل ماه جاری میلادی گفت، زلنسکی به زودی مذاکراتی را با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواهد داشت.

رسانه های اوکراینی در عین حال با استناد به یولیا مندل، سخنگوی ریاست جمهوری گزارش کردند که زلنسکی خواهان مذاکراتی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به منظور بحث بر سر تشدید تنش در دونباس شده است. کرملین اما روز دوشنبه گفت که در چند روز گذشته چنین درخواستهایی دریافت نکرده است.

در ژوئن 2014 فرمت نرماندی فور متشکل از روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین با هدف میانجیگری در جنگ جنوب شرق اوکراین تشکیل شد. این اتفاق بعد از آن صورت گرفت که دونتسک و لوهانسک که در کنار هم به عنوان منطقه دونباس شناخته می شوند در پی آنچه که کودتا در فوریه همان سال در کی یف تلقی شد، اعلام استقلال کردند. اوکراین در سال 2014 به اجرای عملیات نظامی ویژه علیه جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک پرداخت.، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15286

به "رئیس دفتر زلنسکی استقرار پاتریوت آمریکا در اوکراین را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دفتر زلنسکی استقرار پاتریوت آمریکا در اوکراین را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید