روحانی: بازار سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست ، سهام ETF اوایل شهریور با تخفیف فروخته می گردد ، خرید نفت جای سرمایه گذاری است

به گزارش بانیما، رییس جمهوری با خطا دانستن مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح گفت: اگر آمار رشد مالی دولت با نفت را در سال 93، 94، 95 و 96 باهم مقایسه کنیم رشد 14 درصد هم در یکی از این سال ها داشته ایم و به طور متوسط 5 درصد رشد مالی با نفت را شاهد بودیم.

روحانی: بازار سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست ، سهام ETF اوایل شهریور با تخفیف فروخته می گردد ، خرید نفت جای سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگاران،حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: وقتی از رشد مالی با نفت حرف می زنیم و نفت تحریم می گردد، رشد مالی به منفی تبدیل می گردد؛ این سال ها را کنار هم قرار دادن درست نیست. اینکه یک روزنامه و موسسه اینها را کنار هم می چیند و می گوید این دولت رشد مالی نداشت، باید گفت دولت کشور را در شرایط رشد مالی منفی 7.4 تحویل گرفته و با رشد متوسط 5 درصد آن را اداره نموده است.

رییس جمهوری توضیح داد: اگر نفت را کنار بگذاریم - که تحریم عمدتا روی نفت است- و رشد مالی بدون نفت را محاسبه کنیم، در همین سال 98 رشد کشور بدون نفت مثبت و 1.1 درصد بود. باید کاملا توجه داشته باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن می خواهد به مردم ما القا کند که از لحاظ اجتماعی، مالی و سیاسی به پیروزی رسیده است و ما در عمل می خواهیم اثبات کنیم دشمن شکست خورده است.روحانی گفت: دولت همه توان خود را امروز به کار گرفت تا نقدینگی را کنترل و با تحریم نفتی شدیدا مقابله کند و بتواند فروش نفت را با چارچوبی که درحال نهایی کردن است به فروش برساند.

وی یادآور شد: دولت می خواهد در بخش بودجه ای بین منابع و مخارج تعادل ایجاد کند و سرمایه مطمئن برای مردمی که به آینده نگاه می نمایند ایجاد کند. سرمایه مطمئنی در اختیار آنها باشد؛ حداقلی را دولت تضمین کند و حداکثری هم هست که مردم می توانند بر مبنای آن برنامه ریزی خود را تنظیم نمایند و یک جان تازه ای هم به بورس بدهد.

رییس جمهوری گفت: این مجموعه طرحی است که ستاد مالی دولت در هفته های گذشته روی آن بحث نموده و به تصویب رسانده و موضوع را به جلسه سران قوا برده در دو جلسه سران قوا در آن بحث شده و کلیات آن در نشست سران قوا به تصویب رسیده است و بعد از مراحل نهایی این مصوبه دولت هم آیین نامه های اجرایی آن را خواهد نوشت و حتما در زندگی مردم هم تاثیرگذار خواهد بود.

روحانی گفت: همه اقداماتی که انجام می دهیم به معنای آن است که دولت جمهوری اسلامی ایران به رغم فشارهای آمریکا در بخش مالی، شکست نخواهد خورد. البته مسائل برای مردم هست و ما کوشش می کنیم این مسائل را روز به روز کمتر کنیم همین طرح های اخیری که نهایی می کنیم ان شاء الله اجرایی گردد این هم یاری به مردم است.

رییس جمهوری افزود: مردم می توانند در بازار بورس خریدهایی نمایند که برای آینده و برای دارایی آنها اطمینان بیشتری ایجاد کند. همه این سهام تازه ای که وارد بازار بورس می گردد و تحول ایجاد می نماید به نفع همه مردم است.

روحانی بیان داشت: همین ETF که سهامش در اوایل شهریورماه، با تخفیف فروخته می گردد برای این است که مردم بدانند، بازار سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست، اما بورس جای سرمایه گذاری است. خرید نفت جای سرمایه گذاری است ما می خواهیم مردم را از یک طریق مطمئن سرمایه گذاری نمایند، نه طریقی که امروز برای آنها فایده داشته باشد و فردا ضرر نمایند می خواهیم راهی باشد که که مردم اطمینان داشته باشند.

  • متن کامل سخنان حسن روحانی را از لینک زیر بخوانید:

واکنش صریح روحانی به مخالفان طرح گشایش مالی | با فحاشی و با ردیف کردن جملات درشت مسئله ای حل نمی گردد

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11378

به "روحانی: بازار سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست ، سهام ETF اوایل شهریور با تخفیف فروخته می گردد ، خرید نفت جای سرمایه گذاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: بازار سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست ، سهام ETF اوایل شهریور با تخفیف فروخته می گردد ، خرید نفت جای سرمایه گذاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید