سراجی: در نیم فصل اول به پارامترهای مدنظرمان رسیدیم، ده ها مربی و مدیر دوست دارند وارد باشگاه سایپا شوند

به گزارش بانیما، مدیرعامل باشگاه سایپا اعتقاد دارد که تیم فوتبال این باشگاه در نیم فصل نخست لیگ برتر به پارامترهایی که مدنظرش بوده، رسیده است.

سراجی: در نیم فصل اول به پارامترهای مدنظرمان رسیدیم، ده ها مربی و مدیر دوست دارند وارد باشگاه سایپا شوند

مهرداد سراجی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره ارزیابی اش از نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر گفت: قبل از هر چیزی در نیم فصل باید از سازمان لیگ و مسئولان برگزاری مسابقات تشکر کنم که در شرایط سخت و نگران کننده کرونا بازی ها را برگزار کردند. کار بزرگی بود و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: باید درباره اعتراض هایی که از سوی نیمکت تیم ها رخ داد، صحبتی داشته باشیم. داوران یکی دو جایی علیه ما اشتباه کردند که احساس کردیم حق مان ضایع شده است. موضع رسمی باشگاه و مدیریت این بود که سراغ جنجال نرویم و اعتراض رسمی و مکتوب خود را بدون جنجال، شوی رسانه ای و بیانیه، در نامه رسمی به فدراسیون اعلام کردیم. از حقوق مان دفاع و اعتراض مان را به فدراسیون ارسال کردیم. فدراسیون فوتبال، کمیته داوران و سازمان لیگ هم اعتراض ما را پذیرفتند.

مدیرعامل باشگاه سایپا درباره اعتراض هایی که از سوی این باشگاه نسبت به عملکرد داوران شده است، گفت: یک مورد دقیقه 4 دیدار با سپاهان بود که باشگاه میهمان برای محرم نویدکیا در اصفهان جشن تولد دریافتد و برگزاری این جشن و آتش بازی حین برگزاری مسابقه، باعث به هم ریختن تمرکز ما و گل خوردن مان شد. در پاسخ به اعتراض ما باشگاه سپاهان محکوم شد که شاید نوع محکومیت برای ما اهمیت نداشت و مهم این بود که صدای ما شنیده شود. مورد دوم هم پنالتی بود که برای ذوب آهن گرفته شد در شرایطی که دست صادق بارانی روی زمین بود و کارشناسان گفتند پنالتی نبوده که اعتراض ما در این مورد هم با پذیرش فدراسیون و تذکر به کمیته داوران همراه بود. شاید نتایج ما تغییری نکرد، اما اعتراض ما پذیرفته شد که این جای خرسندی دارد.

سراجی با ادامه صحبت های خود درباره اعتراض به شیوه باشگاه سایپا اضافه کرد: حرف های من پیامی دارد به سایر تیم ها و همکارانم در سایر باشگاه ها که اگر احساس می کنند حقوق شان ضایع شده، به جای دنبال کردن جنجال رسانه ای و صدور بیانیه، به صورت رسمی اعتراض کنند و حتماً به نتیجه خواهند رسید. مطمئناً نتیجه با هر نوع اعتراضی تغییر نمی کند، اما اعتراض درست مورد قبول واقع می شود. این سبک اعتراض و رسیدگی از راه قانونی خوب است، چون می فهمیم که ناظری هم وجود دارد و اشتباهات را قبول می کنند.

وی پس از صحبت های ابتدایی خود درباره عملکرد داوران و نحوه اعتراض باشگاه سایپا در خصوص اهداف این باشگاه در فصل جاری، گفت: برنامه ای که در این فصل برای تیم طراحی شده، مربوط به جوانگرایی، استعدادیابی، اعتماد کردن و فرصت دادن به بازیکنان جوان است. اینکه در کنار اهداف تعریف شده بتوانیم فوتبال قابل قبولی بازی کنیم، پاس صحیح بدهیم، مالکیت توپ داشته باشیم، دوندگی و جنگندگی خودمان را بالا ببریم و بازیکنان با پیاده کردن برنامه های کادرفنی عملکرد در خورد شأنی داشته باشند. این اهدافی بود که در نیم فصل اول دنبال شد و عملکرد کادرفنی قابل قبول بود، هر چند با توجه به نمایش ما نتایج می توانست بهتر از این هم باشد. شاید برخی نتایج ما هم به کم تجربگی بازیکنان یا بدشانسی ما ارتباط داشته باشد. به طور مثال گل دومی که تراکتور به ثمر رساند، یک بدشانسی بود، نه از این بابت که گل آنها مسئله ای داشته باشد، اما جزو گل های نادر فوتبال ما بود که مشابه آن خیلی کم به ثمر می رسد.

مدیرعامل باشگاه سایپا تأکید کرد: در هر صورت، در نیم فصل اول به پارامترهایی که مدنظرمان بود رسیدیم. برنامه ای که باشگاه داشت این بود که نظم مالی، انضباط اداری و سازمانی، نحوه صحیح رفتار مدیریتی داشته باشیم که هر کاری از دست مان برآمد در این زمینه انجام دادیم. خوشبختانه پرداختی های ما به اعضای تیم به موقع بود و انضباطی اداری و سازمانی هم انجام شد و به مسائلی که مدنظرمان بود، در نیم فصل اول رسیدیم و سعی داریم در نیم فصل دوم نیز این رفتار را ادامه دهیم.

سراجی درباره مسائل فنی تیم گفت: انتظاری که داریم، بیشتر از بازیکنان با تجربه تیم است که این فصل به تیم اضافه شدند. امیدوارم بازیکنانی مانند حسین ماهینی، محسن مسلمان و صادق بارانی بتوانند در نیم فصل دوم در شرایط بحرانی با مدیریت بازیکنان جوان به تیم کمک کنند تا کم تجربگی بازیکنان جوان باعث نشود با خوردن یک گل، شیرازه تیم به هم بریزد. مسلماً کادرفنی ما و سرمربی جوان، خوش اخلاق و خوش نامی که داریم، برنامه های فنی را به خوبی دنبال خواهد کرد و با بررسی خودمان و تیم های رقیب و بررسی اشکالات، روی نقاط ضعف مان تمرین می کنیم و به تقویت نقاط قوت خواهیم پرداخت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سایپا در جابجایی نیم فصل اقدامی برای جذب بازیکن خواهد کرد یا بازیکنی از این تیم جدا می شود، گفت: احساس می کنیم تیم مان نیاز به جذب چند بازیکن جدید دارد. برخی بازیکنان نیز زیر نظر گرفته شده اند، اما به دلیل رعایت اخلاق و رفتار حرفه ای، هیچ گونه مذاکره رسمی با بازیکنی نداشتیم. با باشگاه هایی که بازیکن مدنظر ما در آنجا هستند هم مکاتبه خاصی نداشتیم، چون معتقدیم ممکن است ذهن بازیکن متشوش شود. به همین دلیل صبر کردیم در زمان قانونی جابجایی که سازمان لیگ معین کرده، اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرعامل باشگاه سایپا در واکنش به این صحبت که در طول فصل پیروز قربانی چندین بار اعتراض هایی نسبت به برخی اتفاقات پشت پرده داشته و چه صحبتی درباره این مسائل دارد، گفت: کادرفنی ما و معینا آقای قربانی بعضاً اعتراض هایی انجام داد که منتج به مصاحبه آخر او شد. باید ببینید چه فشاری روی این مربی متعصب و با غیرت ما وارد شده بود که آن صحبت ها را به زبان آورد. شاید قربانی از ته قلبش این صحبت ها را انجام نداد، اما فشاری که به او وارد شده بود و تلاشی که کادرفنی برای نتیجه دریافت کرد و به نتیجه ختم نشد، این احساس را به او وارد کرد که یکسری اتفاقات بیرونی شرایط را تغییر داده است. شاید یکی از دلایل آن هم مربوط به یک برنامه تلویزیونی بود که قبل از بازی سایپا برنامه خاصی را به روی آنتن برد. با این حال شاید جملاتی که پیروز قربانی به کار برد، اگر به کار نمی رفت بهتر بود و شاید بهتر باشد موقع بیان مطالب بیشتر فکر کنیم.

سراجی در خصوص اینکه بخشی از صحبت های قربانی هم در خصوص برخی مربیان بود که به اعتقاد او قصد داشتند در میانه نیم فصل جای ابراهیم صادقی را بگیرند و از طریق هیئت مدیره سایپا اقدام کرده بودند، گفت: حمایت از ابراهیم صادقی و کادرفنی تیم، موضع رسمی باشگاه سایپا در این قبال است. شاید اتفاقاتی رخ داده که ما به آن وارد نمی شویم و موضع رسمی خودمان را دنبال می کنیم.

وی در واکنش به این سؤال که آیا مربی خاصی در این مورد اقدامی انجام داده بود تا جای ابراهیم صادقی را بگیرد و تماسی با هیئت مدیره داشته، به خبرنگاران گفت: با شخص بنده تماسی گرفته شد، اما اینکه بیرون از باشگاه چه کسانی برای حضور در سایپا برنامه دارند را نمی دانم. شاید ده ها مربی، مدیر یا بازیکن علاقه داشته باشند که وارد باشگاهی به خوشنامی سایپا شوند که هم دارای زیرساخت است و هم با اعتبار فوتبال بازی می کند. ممکن است در این زمینه ارتباط هایی نیز برقرار کنند یا مسیرهایی را بروند که تصور دارند به نتیجه می رسند، اما ما به عنوان مدیریت باشگاه باید موضع رسمی خودمان را درباره مربیان و بازیکنان اعلام کنیم. تصمیم ما حمایت از ابراهیم صادقی و کادرفنی اش است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14750

به "سراجی: در نیم فصل اول به پارامترهای مدنظرمان رسیدیم، ده ها مربی و مدیر دوست دارند وارد باشگاه سایپا شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراجی: در نیم فصل اول به پارامترهای مدنظرمان رسیدیم، ده ها مربی و مدیر دوست دارند وارد باشگاه سایپا شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید