شناگران همچنان در انتظار بازگشایی استخرها

به گزارش بانیما، اعضای تیم ملی شنا، شیرجه و واترپلو که برای کسب سهمیه المپیک 2020 باید تمرین کنند همچنان منتظر بازگشایی استخرها هستند.

شناگران همچنان در انتظار بازگشایی استخرها

به گزارش خبرنگاران، از اسفند 98 با شیوع کرونا استخرها تعطیل شد و اعضای تیم ملی شنا، شیرجه و واترپلو از شنا کردن در استخر محروم شدند. این تعطیلی 5 ماهه برای تیم ملی واترپلو در حالی است که آذر ماه مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی فیلیپین برگزار خواهد شد و بازیکنان روز به روز زمان را از دست می دهند. این مسابقات برای واترپلوی ایران اهمیت زیادی دارد چون ممکن است کنفدراسیون آسیا آن را حکم انتخابی المپیک بداند.

شرایط برای تیم ملی شنا و شیرجه نیز مشابه است. البته ستاد مقابله با کرونا اوایل تیر مجوز بازگشایی استخر آزادی را صادر کرد و اعضای تیم ملی شنا حدود دو هفته در استخر آزادی تمرینات را انجام دادند اما با بدتر شدن شرایط دوباره محدودیت هایی درباره استخرهای روبسته اعمال شد.

حال ورزشکاران شنا، شیرجه و واترپلو در انتظار بازگشایی استخرها هستند تا بتوانند خود را برای کسب سهمیه المپیک آماده کنند. به دلیل متفاوت بودن شرایط تمرینی در آب بازگشت این ورزشکاران به اوج آمادگی بسیار زمان بر است. امید است که مسئولان فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تمهیداتی را برای آماده سازی این ورزشکاران فراهم کنند تا از رقبا عقب نمانند.

فرید فتاحیان در خصوص تعطیلی استخرها به خبرنگاران گفت: استخرهای روبسته که اعلام شد تا انتها هفته دیگر تعطیل است. استخرهای روباز تعطیل نشدند اما ما برنامه ای برای ملی پوشان در این استخرها نداریم. باید منتظر باشیم ببینیم چه روی می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که برای تیم ملی واترپلو که مسابقه در پیش دارند زمان از دست نمی رود، گفت: چاره ای نیست. مهمتر از هر چیزی سلامتی ورزشکاران است. در تلاش هستیم تا سلامتی افراد به خطر نیفتد. امیدواریم شرایط در هفته آینده بهتر شود و ستاد مقابله با کرونا حداقل مجوز فعالیت ورزشکاران در استخر آزادی را بدهد.

وی در خصوص هزینه های استفاده از استخرهای روباز برای اعضای تیم ملی گفت: تنها بحث هزینه نیست. ما استخر منظریه را برای ورزشکاران هماهنگ کردیم که هر شخصی خواست استفاده کند. بحث سلامتی مطرح است. این استخرها سانس خالی برای ملی پوشان اختصاص نمی دهند و تنها می توانیم چند خط بگیریم. در این شرایط افراد دیگر هم در استخر هستند و این موضوع ممکن است برای سلامت ورزشکارانمان خطر آفرین باشد.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11094

به "شناگران همچنان در انتظار بازگشایی استخرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناگران همچنان در انتظار بازگشایی استخرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید