شهلا ریاحی، نخستین کارگردان زن سینمای ایران ، اینفوگرافی مهم ترین رخدادهای سینمای ایران از 1327 تا 1337

به گزارش بانیما، از نیمه دوم دهه 1320، تولد دوم سینمای ایران رقم خورد. فعالان سینمایی دوره اول به سمت حرفه های دیگر رفتند و تازه نفس ها با امیدهای فراوان جای شان را گرفتند.

شهلا ریاحی، نخستین کارگردان زن سینمای ایران ، اینفوگرافی مهم ترین رخدادهای سینمای ایران از 1327 تا 1337

از نیمه دوم دهه 1320، سینما در ایران تولدی دوباره یافت. کوشش های دوره اول فیلمسازی در ایران در حالی به شکست انجامیده بود که همزمان سینما در جهان به عنوان هنری نوظهور مرتب رشد و ترقی می یافت. با این حال، کوچک ترین موفقیتی که برای فیلمی ایرانی حاصل می شد، عده ای را به فعالیت در سینما ترغیب می کرد. موفقیت فیلم هایی مثل توفان زندگی و شرمنده این امید را به وجود آورد که هرچند افتان و خیزان، اما می گردد در مسیر پردست انداز سینمای ایران حرکت کرد و آروز داشت که زمانی این زمین ناهموار از پی آمد پاکوب آنها که خستگی به جان شان اثر ندارد، پای دیگر رهروان را نفرساید و نخراشد و امید رسیدن به مقصدی رویایی را در دل شان روشن بدارد. سینما کم کم آنقدر جدی گرفته شد که نقدش کردند و از کاستی ها و نقصان هایش نوشتند و ریشخندش کردند، اما امید از آن نبریدند و دل در گرو بالیدنش داشتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 23161

به "شهلا ریاحی، نخستین کارگردان زن سینمای ایران ، اینفوگرافی مهم ترین رخدادهای سینمای ایران از 1327 تا 1337" امتیاز دهید

2 کاربر به "شهلا ریاحی، نخستین کارگردان زن سینمای ایران ، اینفوگرافی مهم ترین رخدادهای سینمای ایران از 1327 تا 1337" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهلا ریاحی، نخستین کارگردان زن سینمای ایران ، اینفوگرافی مهم ترین رخدادهای سینمای ایران از 1327 تا 1337"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید