عملکرد فعالیت کارگزاری ها در شهریور ماه

به گزارش بانیما، آنالیز فعالیت 109 شرکت کارگزاری فعال در بازار سرمایه طی دوره یک ماهه شهریور ماه 99، نشان از ارزش خرید و فروش بیش از 463 هزار میلیارد تومانی این نهادهای اقتصادی در معاملات سهام، اوراق مشتقه و اوراق بدهی دارد.

عملکرد فعالیت کارگزاری ها در شهریور ماه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از بازارسرمایه ایران، آنالیز دقیق تر عملکرد کارگزاری های فعال در بازار سرمایه نشان می دهد، این نهادهای اقتصادی در شهریور ماه خرید و فروش 463 هزار و 450 میلیارد تومانی را در کارنامه خود ثبت کردند که در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال گذشته یعنی شهریور ماه 98، رشد 6 برابری داشته است. یادآور می گردد شرکت های کارگزای فعال در بازار سرمایه طی دوره یک ماهه شهریورماه 98 درآمدی بالغ بر 73.6هزار میلیارد تومان کسب نموده بودند.

براساس این گزارش، جزئیات خرید و فروش های ثبت شده توسط این نهادهای اقتصادی در شهریور ماه سال جاری نشان می دهد که حدود 334 هزار و 500 میلیارد تومان از این رقم یعنی بالغ بر 72 درصد از کل دادوستد ها در اختیار مبادلات آنلاین بوده است؛ همچنین 112 هزار و 800 میلیارد تومان دیگر نیز حجم معاملات عادی در خرید و فروش سهام در این نهادهای اقتصادی بوده است.

همچنین آنالیز عملکرد این کارگزاری ها به تفکیک فعالیت در انواع اوراق و بازار نشان می دهد که این نهادهای اقتصادی در ماه گذشته درآمدی در حدود سه هزار و 400 میلیارد تومان در خرید و فروش اوراق در بازار بدهی داشته اند.

همینطور در بخش بازار اوراق مشتقه نیز درآمد این نهادهای اقتصادی به بیش از 156میلیارد تومان رسیده است. به همین دلیل 46 هزار میلیارد تومان از درآمد کارگزاری ها در ماه گذشته مربوط به معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس بوده است.

->

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12178

به "عملکرد فعالیت کارگزاری ها در شهریور ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد فعالیت کارگزاری ها در شهریور ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید