مقایسه دوربین آیفون 12 پرو با گلکسی نوت 20 اولترا

به گزارش بانیما، اپل سال جاری از چهار گوشی از سری آیفون 12 رونمایی کرد و DxOMark از چندین وقت پیش آغاز به آنالیز دوربین آن ها نموده. حالا نوبت به دوربین آیفون 12 رسیده که با امتیاز 122 بالاتر از گلکسی نوت 20 اولترا قرار گرفته است.

مقایسه دوربین آیفون 12 پرو با گلکسی نوت 20 اولترا

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو ،گوشی جدید اپل با امتیاز 122 در رتبه سیزدهمین فهرست DxOMark قرار گرفته که نه تنها پایین تر از گوشی های آیفون 12 پرو مکس با امتیاز 130 و آیفون 12 پرو با امتیاز 128 است، بلکه امتیازی پایین تر از آیفون 11 پرو مکس هم کسب نموده است.

اپل چندین هفته پیش 4 گوشی از سری آیفون 12 با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را وارد بازار کرد، با این حال نسخه استاندارد را می توان مناسب ترین دستگاه برای بیشتر کاربران درنظر گرفت. این گوشی هوشمند به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده که دارای سنسورهای 12 مگاپیکسلی است.

دوربین اصلی این دستگاه از سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر، دریچه دیافراگم f/1.6، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز بهره می برد. دوربین دوم دارای یک سنسور 1/3.6 اینچی با دریچه دیافراگم f/2.4 است.

این گوشی هوشمند در بخش عکاسی به امتیاز 132، در بخشی فیلمبرداری به امتیاز 112 و در بخش زوم به امتیاز 41 دست پیدا نموده که عملکرد پایین آن در بخش زوم به علت عدم استفاده از دوربین تله فوتو منطقی به نظر می رسد.

طبق آنالیز DxOMark، دوربین آیفون 12 عملکرد مناسبی دارد و حتی توانسته گلکسی نوت 20 اولترا با امتیاز 120 را نیز شکست دهد، با این حال امتیازی پایین تر از پرچمدارهای سامسونگ، هواوی، شیائومی و اوپو دریافت نموده. با این وجود، در بخش فیلمبرداری با عملکرد بالاتری نسبت به محصولات رقیب روبه رو هستیم.

سیستم دوربین این گوشی فوکوس اتوماتیک سریع و دقیقی دارد و رنگ ها مناسب هستند. این دوربین در فضاهای داخلی و محیط های باز جرئیات مناسبی ثبت می نماید. در بخش فیلمبرداری با داینامیک رنج بالا، رنگ مناسب و لرزشگیر خوب روبرو هستیم.

داینامیک رنج این دوربین در زمینه عکاسی مناسب نیست و نویزها در آن قابل مشاهده هستند که البته در شرایط نوری ضعیف بیشتر به چشم می خورند. در تصاویر شاهد تغییر رنگ و تراز سفیدی نه چندان مناسب هستیم. ویدیوها در شرایط نوری ضعیف جزئیات بالایی ندارند.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13197

به "مقایسه دوربین آیفون 12 پرو با گلکسی نوت 20 اولترا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دوربین آیفون 12 پرو با گلکسی نوت 20 اولترا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید