واکنش ها به تایید محرومیت آل کثیر؛ کمیته استیناف AFC چشم بسته رای داد

به گزارش بانیما، خبرگزاری خبرنگاران- کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه محرومیت عیسی آل کثیر، مهاجم تیم پرسپولیس را تایید کرد.

واکنش ها به تایید محرومیت آل کثیر؛ کمیته استیناف AFC چشم بسته رای داد

به گزارش خبرنگاران، کمیته استیناف کنفدراسیون آسیا اعلام نمود درخواست تجدیدنظر باشگاه پرسپولس برای بخشش حکم کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت عیسی آل کثیر رد شد. کمیته استیناف این حکم محرومیت از سوی کمیته انضباطی را به صورت کامل تایید کرد. عیسی آل کثیر حق حضور در هیچ تورنمنتی را برای مدت 6 ماه ندارد چون ماده 58.1 کمیته انضباطی را نقض نموده است. طبق حکم اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، عیسی آل کثیراز تمام فعالیت های فوتبالی محروم است و این محرومیت تا 2 آوریل 2021 معادل 13 فروردین 1400 ادامه دارد.

باشگاه پرسپولیس با انتشار اطلاعیه ای به تصمیم کمیته استیناف AFC درباره پرونده عیسی آل کثیر واکنش نشان داد. به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، باشگاه پرسپولیس بعد از اعلام رای کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا در پرونده محرومیت عیسی آل کثیر اطلاعیه ای بدین شرح صادر کرد:

به اطلاع کلیه طرفداران و علاقمندان می رساند به دنبال برگزاری جلسه استماع شفاهی در کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از اینکه اعضای کمیته استیناف به مبانی صدور رأی کمیته انضباطی پرداختند و وکیل باشگاه نیز درصدد استدلال هایی برای برطرف محرومیت شش ماهه آقای عیسی آل کثیر برآمد، نهایتا کمیته استیناف رأی کمیته انضباطی را تأیید نمود و آقای آل کثیر علاوه بر پرداخت جریمه اقتصادی برای شش ماه باید از میادین ورزشی دور بماند. با توجه به سیاست های سختگیرانه کنفدراسیون فوتبال آسیا در مبارزه با تبعیض و عدم توجه مراجع انضباطی به قصد بازیکن و نداشتن هر گونه انگیزه و سوء نیت نژادپرستانه، دفاعیات حقوقی تا جای ممکن در لایحه کتبی و جلسه استماع مورد بحث و اشاره نهاده شد ولی همچنان کمیته استیناف متقاعد به برطرف، تعلیق یا تخفیف مجازات اعمال شده از سوی کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا نشد.

شایان ذکر است باشگاه به منظور استفاده از توان حداکثری تیم جهت حضوری مقتدرانه در فینال باشگاه های آسیا و مسابقات لیگ با هماهنگی کادر فنی، تمهیدات لازم را در نظر گرفته و ضمناً سایر ظرفیت های حقوقی برای برطرف اثر از محکومیت انضباطی آقای آل کثیر در دستور کار باشگاه قرار خواهد گرفت.

پرسپولیس نسبت به رای AFC واکنش نشان داد ولی کنفدراسیون فوتبال آسیا رای خود را برنگرداند. به همین دلیل محرومیت 6 ماهه مهاجم پرسپولیس پابرجا ماند. آل کثیر در واکنش به این مسئله در استوری خود در اینستاگرام نوشت: خدایا به کدامین گناه بهترین روزای زندگیم داره جلوی چشام پر پر میشه

وکیل پرسپولیس گفت: با وجود تایید این محرومیت طبق صحبتی که با مسئولان باشگاه پرسپولیس داشتیم، مصمم هستیم این پرونده را رها ننموده و آن را پیگیری کنیم.

وی اضافه نمود: برای باشگاه پرسپولیس، عیسی آل کثیر، تمام ملت ایران و خودم این باور قطعی وجود دارد که این بازیکن هیچگونه انگیزه و قصد نژاد پرستانه در رفتار خود نداشته و اینکه کمیته استیناف AFC هم مانند کمیته انضباطی بدون توجه به واقعیات اجتماعی کشورمان، انگیزه ها و حسن نیت آل کثیر چشم بسته رای بدهند دور از عدالت در فوتبال است.

وکیل باشگاه پرسپولیس در پرونده عیسی آل کثیر اضافه نمود: اگر چه بسیار متاسف هستم و قطعا دوست داشتم دل عیسی آل کثیر شاد شود و با برطرف محرومیت خود را برای ملاقات فینال آماده کند تا طرفداران هم با بهره مندی از وجود وی در مسابقه فینال و سایر رقابت ها شاد شوند اما فکر می کنم فرصتی پیش آمده تا باشگاه پرسپولیس که باور دارد بازیکن این تیم مستحق است، پشت آل کثیر را خالی نکند. قطعا هم حمایت ها ادامه دارد و اقدام های حقوقی ما متوقف نمی شود.

وکیل درباره اینکه شنیده می شود باشگاه پرسپولیس میخواهد نام آل کثیر را از فهرست نفرات خود خارج کند، شرح داد: در آخرین صحبتی که با مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس داشتم جمع بندی ما این است قطعا پیگیری های حقوقی را انجام بدهیم. برای لیگ قهرمانان آسیا پنجره نقل و انتقالاتی جدیدی نداریم و حتی اگر آل کثیر از فهرست پرسپولیس خارج شود، نمی توانیم بازیکنی را جای وی به فهرست آسیایی اضافه کنیم.

وی ادامه داد: قطعا اگر بتوانیم در این پرونده توفیقی حاصل کنیم می توانیم از آل کثیر در فینال لیگ قهرمانان استفاده کنیم اما درباره لیگ برتر ایران بحث استفاده از این بازیکن به موضع کادرفنی و سیاست های باشگاه بازمی شود. پیش بینی خود من این است که فعلا باشگاه پرسپولیس نام آل کثیر را از فهرست خارج نمی کند زیرا از روز گذشته اقدام های خود را برای ادامه پیگیری حقوقی شروع کردیم.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12743

به "واکنش ها به تایید محرومیت آل کثیر؛ کمیته استیناف AFC چشم بسته رای داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به تایید محرومیت آل کثیر؛ کمیته استیناف AFC چشم بسته رای داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید