مجلس کانادا رفتار با مسلمانان اویغور را نسل کشی گفت

به گزارش بانیما، مجلس کانادا با 266 رای موافق و بدون هیچ مخالفتی کمپین چین درخصوص بازداشت گسترده، کار اجباری و عقیم سازی اجباری مسلمانان اویغور در منطقه سین کیانگ را به عنوان یک نسل کشی به رسمیت شناخت.

مجلس کانادا رفتار با مسلمانان اویغور را نسل کشی گفت

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، این رای احتمالا جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا را تحت فشار خواهد گذاشت تا موضع سفت و سخت تری نسبت به چین اتخاذ کند. ترودو و بیشتر اعضای کابینه اش در جلسه رای گیری روز دوشنبه غایب بودند.

این اقدام غیرالزام آور همچنین از کمیته بین المللی المپیک می خواهد تا اگر چین آزار و اذیت اویغورها و دیگر گروه های اقلیت قومی را متوقف نکرد، بازی های المپیک زمستانی 2022 را از پکن به شهر دیگری منتقل کند.

ترودو تمایلی به استفاده از واژه نسل کشی نداشته و آن را یک واژه جانبدارانه و ناعادلانه می داند و تاکید دارد که کوشش برای دستیابی به یک اجماع وسیع در بین متحدان غربی درخصوص مسائل حقوق بشری بهترین رویکرد خواهد بود.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید اقدامات چین علیه مسلمانان اویغور در سین کیانگ را یک نسل کشی اعلام نموده بود.

این در حالی است که چین تمامی اتهامات بدرفتاری در سین کیانگ را رد می نماید.

کونگ پیو، سفیر چین در اوتاوا در آستانه رای گیری روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفته بود: کشورهای غربی در جایگاهی نیستند که بگویند شرایط حقوق بشری در چین چگونه است. به هیچ وجه هیچ نسل کشی در سین کیانگ وجود ندارد.، ایسنا

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14709

به "مجلس کانادا رفتار با مسلمانان اویغور را نسل کشی گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس کانادا رفتار با مسلمانان اویغور را نسل کشی گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید