پس از 10 روز خبری از توقف خودروهای غیر استاندارد نیست

به گزارش بانیما، درحالی که ابتدای تیرماه امسال به عنوان موعد زمانی اجرای فاز دوم طرح استانداردهای 85 گانه خودرویی مشخص شده بود، اما با گذشت حدود 10 روز از اولین ماه تابستان، خبری از توقف خط فراوری خودروهای غیر استاندارد نیست!

پس از 10 روز خبری از توقف خودروهای غیر استاندارد نیست

خبرنگاران | سرویس اخبار - اسفند ماه سال 1395 بود که سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از 55 به 85 مورد اطلاع داد و خاطرنشان کرد که براساس تفاهم نامه ای بین این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارتقای این استانداردها از نظر تعداد و کیفیت مطرح شده است؛ موضوعی که بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری خودرو با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان و قطعه سازان در دستور کار نهاده شد.

براساس زمان بندی اجرا شده باید تا ابتدای دی ماه سال گذشته 61 مورد استاندارد خودرویی اجرایی می شد و پس از آن تا ابتدای تیر ماه سال 1397 دو مورد به 61 استاندارد قبلی اضافه شده و در نهایت با اضافه شدن 22 مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال 1397، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به 85 مورد افزایش می یافت.

بنابراین اگر خودرویی نمی توانست تا ابتدای دی ماه پارسال 61 مورد استاندارد مشخص شده را رعایت کند در اولین مرحله از اجرای مصوبه مربوطه با توقف خط فراوری روبرو می شد، این در حالی است که قرار بر این بود که دو مورد استاندارد خودرویی دیگر نیز به این 61 مورد از ابتدای تیر ماه سال آینده اضافه شود و اگر خودرویی نتواند این دو مورد را رعایت کند با توقف خط فراوری در تیرماه امسال روبرو شود.

لازم به ذکر است در فاز اول اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی، در ابتدای دی ماه سال گذشته، 25 مدل خودروی سبک و سنگین غیراستاندارد با توقف خط فراوری روبرو شدند و برای اجرای فاز دوم این طرح کمتر از یک ماه فرصت باقی است.

پیش از این نیره پیروزبخت - رییس سازمان ملی استاندارد ایران - در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه چه تعداد خودرو در فازهای دو م و سوم اجرای طرح 85 گانه استاندارهای خودویی روبرو می شوند، گفته بود که در فاز اول اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی 23 مدل خودرو با توقف خط فراوری روبه رو شدند و به ترتیب در فازهای دوم و سوم اجرا که در تیرماه و دی ماه سال 1397 اجرایی می شود، مجددا بعضی مدل های خودرویی خط فراوریشان متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما پیش بینی خود را انجام داده ایم، اما فعلا قصد نداریم نام و تعداد این خودروها را اعلام کنیم، یادآور شده بود که بر اساس پیش بینی اجرا شده در فاز دوم رعایت استانداردهای 85 گانه خودرو که تیرماه سال 1397 اجرا می شود، دو مدل خودرو دیگر با توقف خط فراوری روبرو شوند.

با این حال موعد زمانی فاز دوم طرح استانداردهای 85 گانه خودرویی با شروع تیرماه کلید خورده است اما خبری از اطلاع رسانی در خصوص خودروهایی که به دلیل عدم رعایت 63 مورد استانداردهای خودرویی با توقف خط فراوری روبرو خواهند شد، نیست.

منبع: ایسنا

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: setare.com
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14016

به "پس از 10 روز خبری از توقف خودروهای غیر استاندارد نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از 10 روز خبری از توقف خودروهای غیر استاندارد نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید