پیشنهاد تشکیل بنیاد مفاخر میراث فرهنگی

به گزارش بانیما، برگزاری دومین دوره تجلیل از مفاخر میراث فرهنگی بهانه ای شد برای نوشت این یادداشت تا نسل حاضر و آیندگان تأیید نمایند که اقدامی اساسی و مستمر و ارزشمند در حال شکل گیری است و قطعاً یکی از نمادهای رویکرد اساسی دولت در ارتباط با نخبگان فرهنگی و علمی خواهد بود.

پیشنهاد تشکیل بنیاد مفاخر میراث فرهنگی

باید بپذیریم که در شناساندن بزرگان و آثار آن ها به نسل نو، کوتاهی نموده ایم و اگر چه مصداق شعر حافظ خلوت گزیده را به دیدن چه حاجت است؛ این بزرگان، خود احتیاجی به دیده شدن ندارند ولیکن، احتیاج به ثبت حافظه فرهنگی تاریخی راویان سرزنده میراث فرهنگی را نمایان می نمایند.

این بزرگان هر یک گنجینه خاطرات و ممارست هایی هستند که می توانند به عنوان الگوی جوانان شناخته شوند. بی تردید این جهت گیری، یکی از وظایف متولیان و سیاست گذاران خصوصاً دولتی در هر بخش است که امروزه به مرحله اجرایی در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درآمده است. پیشنهاد بنده، ضرورت تشکیل بنیاد مفاخر میراث فرهنگی در دوره مدیریت آقای مهندس ضرغامی است که قطعاً یادگار دوران مدیریت ایشان خواهد بود.

بنیاد مفاخر میراث فرهنگی می تواند هم به صورت آموزشگاه علمی و تحقیقات و ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی بزرگان میراث فعالیت کند و هم پایگاهی برای استفاده از تجربیات این عزیزان باشد و هم به صورت ارگان پشتیبانی، سایر احتیاجهای این بزرگواران را برآورده کند. ان شاءالله با حمایت سایر تصمیم سازان، این مهم شکل گیرد.

پرهام جانفشان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران

منبع: گردشبان
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 22827

به "پیشنهاد تشکیل بنیاد مفاخر میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تشکیل بنیاد مفاخر میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید