چطور در 24 ساعت مالاگا را به خوبی بگردیم؟

به گزارش بانیما، طی سال های اخیر، مالاگا توانسته موقعیت خود را به عنوان یکی از جاذبه های اصلی اندلس تثبیت کند. یک روز در مالاگا به شما اجازه می دهد تا بسیاری از شگفتی های این شهر حیرت انگیز را تجربه کنید که از اجرای فلامنکوی زنده تا رستوران های بی نظیر و هنرهای خیابانی یا حتی بهترین نقاشی های پابلو پیکاسو متغیر هستند. با خواندن این مقاله خودتان متوجه می شوید که شهرت مالاگا به عنوان یک مقصد بین المللی از کجا حاصل شده است.

چطور در 24 ساعت مالاگا را به خوبی بگردیم؟

گشت و گذار در محله قدیمی

بعد از رسیدن به مالاگا باید به دنبال محله قدیمی شهر بگردید. دسترسی به این قسمت از ایستگاه اتوبوس یا ایستگاه قطار ماریا سامبرانو (Maria Zambrano) تنها 15 دقیقه پیاده روی لازم داشته و به رودخانه تقریباً خشکِ گوادالمِدینا (Guadalmedina) هم می رسید. در میان راه از محله مخروبه اما جذاب سوهو (Soho) هم عبور نموده و در نهایت به سمت بندر خیره نماینده سرازیر می شوید. خیابان مارکز دلاریوس (Marqués de Larios) که در سمت چپتان قرار گرفته است، دروازه ای به مرکز محله قدیمی بسیار شیک شهر با حال و هوای معمول اندلسی است. این خیابان، خود عریض و باشکوه بوده و حتی بیش از یک خیابان اندلسی، شکوه بلوارهای پاریس را می نمایاند. در اندلس حتی خیابان های اصلی هم باریک و سایه دار هستند؛ اما این خیابان حس متفاوتی دارد. در این جهت با مغازه طراحان، کافه های عالی و رستوران های تاپاس روبرو می شوید. ادامه دادن این خیابان شما را از محوطه بندرگاه به عظیم ترین میدان مالاگای قدیم یعنی میدان کُنستیتوسیون (Constitución) می رساند.

گردش در میدان کنستیتوسیون

اینجا قلب محله قدیمی مالاگا محسوب می گردد. در اطراف خود با شبکه ای از خیابان های کوچک تر که انواع گوناگون لذت ها و گنج های ارزشمند را در خود پنهان نموده اند رو به رو می شوید. برای مثال اگر خیابان گرانادا را انتخاب کنید، از میدان های مختلفی عبور خواهید کرد که اهالی مالاگایی در حال معاشرت هستند. رستوران ها و کافه هایی که تراس باز دارند، جای خوبی برای استراحت و تماشای عبور و مرور مردم خواهند بود. جَو شاد و صمیمانه در مالاگا یک چیز معمول بوده و تعامل با مردم محلی می تواند یک لذت فراموش نشدنی باشد. در این قسمت از شهر، تقاطع مدرنیته و سنت را هم به خوبی می توانید تماشا کنید. این ترکیب در هیچ کجای شهرهای عظیم اندلسی به این خوبی دیده نمی گردد. در خیابان گرانادا به سمت بالا قدم بزنید و بعد از معروف ترین رستوران مالاگا یعنی اِل پیمپی (El Pimpi) به میدان سر زنده و عظیم مِرسد (Merced) برسید که در سال 1881 پابلو پیکاسو در آن به دنیا آمد. این میدان برای ملاقات دوستان در یک روز آفتابی عالی بوده و هر کافه و رستورانی در آن تراس عظیم خود را دارد که می توانید در آن ها بنشینید.

بازدید از موزه پابلو پیکاسو

همان طور که در حال پرسه زدن در محله معروف پیکاسو هستید، بد نیست در موزه پیکاسو که در خیابان سن آگوستین (San Agustín) قرار داشته هم سری بزنید و بعضی از زیباترین آثار این هنرمند برجسته را تماشا کنید. این موزه در سال 2003 توسط خانواده پیکاسو افتتاح شد و مجموعه دائمی آن بیش از 200 اثر از تمام دوران هنری او را در بر می گیرد. از مارس سال 2016، موزه تصمیم گرفت 166 اثر دیگر پیکاسو را نیز به نمایش بگذارد که بعضی از آن ها به ندرت به نمایش عموم در آمده اند. این نمایش به مدت 3 سال ادامه خواهد داشت.

صرف ناهار در ال پیمپی

وقتی به رستوران اِل پیمپی در کنار موزه پیکاسو می رسید، بشکه های قدیمی را می بینید که توسط چهره های سرشناس بومی مانند آنتونیو باندراس و پالوما پیکاسو امضا شده اند و حکایت از اعتبار رستوران دارند. اینجا یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین غذاخوری های شهر به حساب می آید که در آن غذاهای سنتی اندلسی با مهارت و دقت خاصی طبخ می شوند. می توانید قبل از ناهار یک نوشیدنی خنک در تراس را امتحان نموده و آمفی تئاتر رومی و دژ موری را تماشا کنید. دیدن عبور و مرور مردم محلی در خیابان آلکاسابیا (Alcazabilla) هم خالی از لطف نخواهد بود. ارتشی از پیشخدمت ها بهترین سرویس دهی را برای مشتریان تضمین می نمایند. یکی از بهترین غذاهایی که می توانید در اینجا سفارش دهید، مینی برگر گاو با کروکِتاس خانگی خواهد بود.

پیاده روی در کنار بندر مالاگا

بعد از یک استراحت بعد از ظهری، باید به سمت بندر خیره نماینده مالاگا راه بیفتید و در طول تفرجگاه آن به گشت و گذار بپردازید. اگرچه بندر عظیم مالاگا از زمان فنیقی ها استفاده می شد، اما پیاده رو زیبایی که جلوی آن کشیده شده، در سال های اخیر به طرزی شیک مدرنیزه گشته و باغ نخل شگفتی ها را هم به آن اضافه کردند. اینجا برای پیاده روی و تماشای کشتی های کروزی که در رفت و آمد هستند، ایده آل است. در انتهای این تفرجگاه که نزدیک به میدان گاوبازی تاریخی مالاگا قرار گرفته است، شاهراه عظیم دیگری به نام موئیه (Muelle) واقع شده که پر از کافه و رستوران های گوناگون بوده و به ساحل مالاگتا (Málagueta) می رسد. در اینجا یکی از جذاب ترین و مهم ترین گالری و موزه های هنری، یعنی مرکز پُمپیدو را خواهید یافت.

اکتشاف در هنر خیابانی سوهو

بعد از یک گردش آرام در بندر، وقت آن رسیده که به محله قدیمی شهر باز گشته و از دژ موری القصبه (Alcazaba) دیدن کنید. البته با توجه به آن که تنها 24 ساعت در اختیار دارید، چرا کمی این گردش را متفاوت نکنید؟ تنها اندکی دورتر از بندر، می توانید به محله فراموش شده ای از مالاگا برسید که 50 سال پیش یک محله مسکونی بسیار زیبا و دوست داشتنی بود. امروزه این محله متروک، تبدیل به یکی از هیجان انگیزترین صحنه ها برای تماشای هنر خیابانی اندلس شده است. به عنوان بخشی از یک پروژه مبتکرانه تحت عنوان هنر خیابانی سوهوی مالاگا (MAUS)، بعضی از برجسته ترین هنرمندان گرافیتی جهان، سردرهای کهنه این محله بی سکنه را با نقاشی های شگفت انگیزی رنگ زده اند. در وب سایت این گروه می توانید نقشه ای از آثار اجرا شده در این محله را پیدا کنید. البته توصیه می کنیم آزادانه در محله قدم بزنید و خودتان به اکتشاف در میان آثار بپردازید.

صرف شام در وینو میو

اگر می خواهید شامی متفاوت را در مالاگا تجربه کنید، کمتر رستورانی می تواند با وینو میو (Vino Mio) رقابت کند. این رستوران اندکی از میدان مرسد فاصله داشته و اصالت و دوستانگی قابل توجهی را به شما پیشنهاد می نماید. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم اینجا تنها رستورانی اندلسی است که می توانید در آن از غذا خوردن در حال تماشای اجرای زنده فلامنکو لذت ببرید. این ترکیب خلاقانه از هنر و آشپزی، شام خوردن در وینو میو را تبدیل به تجربه ای بی همتا می نماید. تمام این لذت ها با خونگرمی و سرویس بی نقص پیشخدمت ها تکمیل خواهند شد. مطمئن باشید که این رستوران می تواند یک خاتمه بی نظیر برای گردش 24 ساعته شما باشد.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12037

به "چطور در 24 ساعت مالاگا را به خوبی بگردیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در 24 ساعت مالاگا را به خوبی بگردیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید