چگونه خورشید گرفتگی کامل در آمریکای جنوبی را آنلاین تماشا کنیم؟

به گزارش بانیما، تنها خورشید گرفتگی کامل سال جاری، امروز 14 دسامبر 2020 (24 آذر 1399) در آمریکای جنوبی روی می دهد و با وجود آنکه برای اغلب ساکنان کره زمین قابل مشاهده نخواهد بود اما به لطف ابزارهای آنلاین و انبوه سرویس های پخش زنده می توان آن را تماشا کرد.

چگونه خورشید گرفتگی کامل در آمریکای جنوبی را آنلاین تماشا کنیم؟

با شیوع همه گیری کرونا، سال جاری حتی برای اغلب جویندگان کسوف هم فرصت مناسبی نیست تا به صورت مستقیم به تماشای پدیده نجومی خورشیدگرفتگی 14 دسامبر 2020 بپردازند، اما پخش زنده از آمریکای جنوبی فرصت تماشای این رویداد را در اختیار همه می گذارد.

این خورشید گرفتگی در ساعت 8:33 صبح منطقه زمانی شرقی (17:03 به وقت تهران) شروع شده و در ساعت 1:53 بعدازظهر (22:23 به وقت تهران) سرانجام می یابد. مدت زمان گرفت کامل حدود 2 دقیقه و 10 ثانیه است و راستا باریک خورشید گرفتیگی آن از ساودرا (Saavedra) در شیلی به سالینا دل اِهه (Salina del Eje) در آرژانتین می رسد و در بقیه موارد از اقیانوس های اطلس و آرام می گذرد.

ناسا خورشید گرفتگی کامل 2020 در آمریکای جنوبی را به صورت آنلاین پخش می نماید، و نمایش تصاویر از شیلی در ساعت 9:40 صبح منطقه زمانی شرقی (18:10 به وقت تهران) شروع می گردد. همچنین در ساعت 10:30 صبح منطقه زمانی شرقی (19:00 به وقت تهران)، ناسا توضیحات زنده رویداد را به زبان اسپانیایی خواهد داشت که هر دو به وسیله وب سایت ناسا دردسترس است.

رصدخانه آنلاین اسلوه (Slooh Observatory) هم خورشید گرفتگی را با یک میهمانی ستاره ای که از ساعت 9:30 صبح منطقه زمانی شرقی (18:00 به وقت تهران) شروع می گردد دردسترس قرار می دهد که در صفحه فیس بوک این گروه هم پخش خواهد نمود. این پوشش رسانه ای در ساعت 12:45 بعد از ظهر (21:15) به سرانجام می رسد.

طی همکاری با مشارکت با مؤسسه اخترفیزیک دانشگاه کاتولیک پاپی شیلی، Slooh همچنین نماهایی از آتشفشان ویلاریکا (Volcán Villarrica) یکی از فعال ترین آتشفشان های شیلی را نشان می دهد اما این بار، فعالیت ها از بالا و با روایت توسط منجمان و متخصصان خورشیدگرفتگی نشان داده خواهد شد.

بعضی پیج های نجومی در فیس بوک و اینستاگرام هم از پخش زنده این رویداد نجومی که به طور مستقیم در بسیاری کشورها ازجمله ایران قابل رصد نیست، خبر داده اند.

خورشیدگرفتگی کامل بعدی در 4 دسامبر سال 2021 (13 آذر 1400) روی می دهد اما فقط برای مناطق قطب جنوب قابل مشاهده خواهد بود.

عکس کاور: طرحی گرافیکی از خورشید گرفتگی کامل سال 2019 بر فراز رصدخانه لاسیا در شیلی

Credit: M. Druckmüller, P. Aniol, K. Delcourte, P. Horálek, L. Calçada/ESO

منبع: Space

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13440

به "چگونه خورشید گرفتگی کامل در آمریکای جنوبی را آنلاین تماشا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خورشید گرفتگی کامل در آمریکای جنوبی را آنلاین تماشا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید