چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، استقبال از بورس طی یک سال گذشته بیش از پیش بوده است. اما اخیرا بازار سهام با نوسان هایی رو به رو است که باعث نگرانی سهامداران شده است. روح اله میرصانعی، کارشناس بازار سرمایه توصیه هایی به سهامداران دارد.

چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

میرصانعی گفت: ضریب نفوذ بازار سرمایه در کشورهای پیشرفته تقریبا 70 تا 80 درصد است. یعنی این درصد از مردم از مزایای این بازار بهره می برند.

وی ادامه داد: در این کشورها هم همین نوسانات را شاهد هستیم. بازارهای رکودی، رونقی و بلاتکلیفی وجود دارد. اما چطور این بازارها با این نوسانات توانسته اند این تعداد از مردم عادی را به خود جذب کند؟ در حالی که ضریب نفوذ سهامداری ما کم است. بعضی هم که وارد بازار سرمایه شدند از این نوسانات آسیب جدی دیدند و اعتراض یا نارضایتی دارند.

این کارشناس بازار سرمایه با مقایسه فعالیت سهامداری در ایران و دیگر کشورها ادامه داد: سهم قابل توجهی از معاملات در کشورهای پیشرفته به صندوق های سرمایه گذاری برمی شود. در کشورهای پیشرفته مردم به طور مستقیم وارد بازار سرمایه نمی شوند و شخصا سهام خرید و فروش نمی نمایند بلکه آنها از روش غیرمستقیم یاری می گیرند و به یاری صندوق های سرمایه گذاری وارد بازار می شوند.

میرصانعی با تأکید بر اولویت قرار دادن روش غیرمستقیم برای سرمایه گذاری گفت: توصیه می کنم علاقه مندان به فعالیت در بازار سرمایه که تخصص ندارند حتما به صورت غیرمستقیم وارد بازار شوند. ورود غیرمستقیم به بازار سهام، سهامداران را در مقابل نوسانات با درصد بالایی بیمه می نماید و به آنها امکان خروج در هر بازه زمانی از بازار را می دهد. این درحالی است که در روش مستقیم اگر سرمایه گذار با شرایط و نوسانات بازار آشنا نباشد، نمی داند چه زمانی بهترین فرصت برای خروج از بازار است و چه زمانی بهترین فرصت برای ماندن در بازار.

وی در ادامه توصیه های خود به سهامداران در مصاحبه با شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: سهامداران اسیر هیجانات کاذب نشوند. همچنین خرید و فروش های مکرر انجام ندهند. شکیبا باشند و از مشاوران متخصص هدایت بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه در انتها گفت: اگرچه خودم سال های زیادی است در این کار هستم اما از آنجا که وقت تحلیل و تصمیم گیری ندارم به وسیله صندوق های سرمایه گذاری در بازار سهام سرمایه گذاری می کنم. این را برای آن دسته از کسانی می گویم که تخصص، دانش و وقت کافی برای این کار را ندارند.

اخبار مرتبط با بازار و سرمایه را در صفحه اختصاصی بورس خبرنگاران بخوانید

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11723

به "چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید