13 روش برای اجرای دکوراسیون چوبی به روش حرفه ای ها

به گزارش بانیما، اگر شما هم به تغییر دکوراسیون خانه و استفاده از دکوراسیون چوبی فکر می کنید، باید بدانید که یکی از باسلیقه ترین افراد در مورد دکوراسیون داخلی هستید. این روزها ترکیب چوب های مختلف سایه و روشن با یکدیگر و ایجاد تنوع در رنگ و بافت چوب یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی است که به راحتی فضا را مجذوب کننده تر از قبل می کند. اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که باید برای اجرای دکور چوبی از چه ترکیب رنگ ها و چه نوع چوب هایی در کجای خانه استفاده کنید؟

13 روش برای اجرای دکوراسیون چوبی به روش حرفه ای ها

قبل از هر چیز باید بدانید که هیچ قانونی برای استفاده از چوب در دکوراسیون و روش اجرای دکوراسیون چوبی منزل وجود ندارد، فقط باید با چند نکته و توصیه ساده آشنا شوید تا بتوانید ظاهر خانه را به خلق وخو و سلیقه خودتان نزدیک تر کنید. رنگ چوب های مختلف در دسته رنگ های طبیعی خنثی جای می گیرد و در نتیجه می توانید آن را با هر سبک و رنگی ترکیب کنید.

در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است نکات و توصیه های ساده ای که درباره استفاده از چوب در دکوراسیون و اجرای دکوراسیون چوبی وجود دارد را با هم مرور کنیم.

1. ظاهر ساده و روستایی خانه با دکوراسیون چوبی

در این سبک، دکوراسیون چوبی دیواری با مبلمان هماهنگ است. یعنی دیوارها ساخته شده از چوب یا روکش شده با آن هستند و میز و صندلی ها هم از چوب های مقاومی مثل چوب گردو ساخته شده اند. اگر در پی هماهنگی بیشتری هستید می توانید دکور چوبی روی دیوار پذیرایی با چوب را هماهنگ و نزدیک به رنگ مبلمان چوبی انتخاب کنید. همچنین می توانید برای مبلمان از چوب به رنگ عسلی و رنگ چوب دیوارها را هم به رنگ کاراملی انتخاب کنید. استفاده از چوب بلوط برای دیوارها توصیه می شود.

2. ترکیب چند نوع چوب در دکوراسیون چوبی

شما می توانید چند نوع چوب مختلف را در اجرای دکوراسیون چوبی با هم ترکیب کنید. مثلا چوب های براق و روغن کاری شده را برای میز و چوب گردوی حکاکی شده را برای صندلی های آن انتخاب کنید. طراحی چوب یکی از راه های ارزشمندتر نشان دادن مبلمان و دکوراسیون چوبی است. کابینت، کمد یا کتابخانه را هم از چوب بلوط بسازید که سایه ای از رنگ زرد و طلایی دارد و در آخر، شلف هایی که به دیوار نصب می کنید را از تخته های چوب گردو که رنگ تیره تری دارند انتخاب کنید. با ترکیب چوب هایی با رنگ های متنوع می توانید بدون نیاز به هیچ رنگ و ابزار دیگری دکوراسیونی متنوع داشته باشید.

3. ترکیب گرما و رنگ های خنثی با دکوراسیون چوبی

چوب هایی با رنگ های سرد، گرم و خنثی را در کنار هم قرار دهید. مثلا وقتی دیوارهای سفید دارید می توانید کفپوش هایی از چوب رنگ روشن انتخاب کنید تا فضا بزرگتر به نظر برسد. شومینه یا شوفاژ را با چوب های مصنوعی با رنگ گرم بپوشانید و کتابخانه و قفسه ها را از چوب گردو بسازید. در آخر هم صندلی ها و مبل چوبی ساخته شده از چوب بلوط انتخاب کنید تا ترکیب رنگی اتاق نشیمن کامل شود. از چنین روشی برای اجرای دکوراسیون چوبی پذیرایی هم می توانید استفاده کنید.

4. از بافت ها و رنگ های متضاد استفاده کنید

به جای استفاده از چوب هایی با رنگ های هماهنگ، به سراغ رنگ و بافت های متضاد بروید. از مبلمان گرفته تا وسایل دکوراتیو ریز و درشت، همه را از رنگ و بافت های متضاد چوب های مختلف استفاده کنید. مثلا یک کاسه از چوب سرو انتخاب کنید و آن را روی میز غذاخوری ساخته شده از چوب گردو قرار دهید. یک کنسول ساخته شده از چوب قرمز و به سبک قدیمی انتخاب کنید و اکسسوری هایی از چوب بلوط طلایی روی آن بچینید.

5. خودتان دیوار چوبی بسازید

با مقداری تخته سه لای معمولی که رنگ های سایه روشن دارند و بافتی شبیه به بافت چوب را نمایش می دهند، دیوار اتاق خواب را بپوشانید. با انجام همین کار ساده یک اتاق خواب به سبک روستایی خواهید داشت که با وسایل مدرن پر شده و ظاهر مجذوب کنندهی دارد.

6. آشپزخانه مدرن سفید با رنگ چوب طبیعی گرم

اگر دیوارها و سقف آشپزخانه شما سفید است می توانید از چوب های طبیعی با رنگ گرم برای ساخت کانتر آشپزخانه، روکش هود یا میز غذاخوری استفاده کنید. همچنین تزئینات دکوری با چوب هم می تواند در اجرای دکوراسیون چوبی آشپزخانه بسیار کاربردی باشد. این سبک یکی از دکورهای چوبی پرطرفدار در سبک بوهمین است.

7. ترکیب دکوراسیون چوبی مدرن و اجزای قدیمی در اتاق نشیمن مشکی

دیوارهای مشکی و چوب های رنگارنگ می تواند یک اتاق نشیمن متفاوت بسازد. این سبک از دکوراسیون چوبی شبیه به دکوراسیون کلاسیک اواسط قرن میلادی گذشته است. مبل کلاسیک با چهارچوبی از چوب رز، میز قهوه خوری ساخته شده از چوب ساج تیره، یک صندلی چرمی مشکی و میزی که از تنه درخت ساخته شده است. در کنار این ترکیب می توانید یک شلف چوبی ساخته شده از چوب تیره به دیوار وصل کنید و لوازم تزیینی با حال و هوای همین دکوراسیون روی آن قرار دهید.

8. ترکیب تناژ سرد و گرم چوب

برای اجرای دکوراسیون چوبی از ترکیب دو رنگ سرد و گرم در یک فضا نترسید. اگر کف چوبی اتاق رنگی خنک و کم رنگ دارد می توانید دیوارها را با چوب تیره پوشش دهید تا یک ترکیب رنگ مجذوب کننده داشته باشید اگر روتختی شما از آبی روشن است می توانید کفپوش اتاق را از چوب گرم قرمز انتخاب کنید تا تضادی چشم نواز و متعادل ایجاد کند.

9. استفاده از چوب خام در آپارتمان مدرن

برای اضافه کردن بافت به یک آپارتمان مدرن می توانید خیلی ساده از چند برش چوب خام استفاده کنید. جداکننده اتاق ساخته شده از چوب سفید، طاقچه های ساخته شده از چوب بلوط قرمز و دیوار و کفپوش چوبی می توانند انتخاب های خوبی برای استفاده در یک آپارتمان مدرن باشند.

10. چوب های سایه روشن را با اجزای رنگی ترکیب کنید

برای تغییر حال و هوای یک اتاق کافی است یک وسیله ساخته شده از چوب به آن اضافه کنید. مثلا در اتاقی که رنگ غالب دکوراسیون آن آبی است، یک میز غذاخوری چوبی ساخته شده از چوب بلوط می تواند تحولی بزرگ ایجاد کند. همچنین اضافه کردن چند صندلی حصیری به اتاق یا پوشاندن دیوارها تا نیمه با چوب گردو، دکوراسیون اتاق را زیر و رو می کند.

11. بافت پارچه را با چوب ترکیب کنید

اگر دوست دارید فضای اتاق نشیمن را به سبک اوایل قرن 20 میلادی دکور کنید می توانید سراغ ترکیب هایی به سبک فرانسوی بروید. یک صندلی نشیمن مخمل سبز که چهارچوبی از چوب گردوی مشکی دارد را در کنار میز قهوه خوری ساخته شده از چوب گیلاس قرار دهید. کف اتاق را با چوب آبنوس سیاه بپوشانید و قفسه ها و میز تحریری با روکش چوب گردو هم در اتاق قرار دهید. حالا شما یک اتاق مطالعه به سبک فرانسه اوایل قرن بیستم دارید.

12. آشپزخانه ای در دل زمان بسازید

شما می توانید اجزای آشپزخانه چوبی معاصر را با وسایل چوبی روستیک ترکیب کنید. کابینت های آشپزخانه را به سبک مدرن اما ساخته شده از چوب گردو انتخاب کنید. پنل ها را با چوب بلوط بسازید و برای ساخت اتصالات این بخش ها هم به سراغ چوب گردو بروید تا حس مدرن و سنعتی بودن را به فضا منتقل کند. یک کنسول ساخته شده از چوب ماهون زیبا هم در کنار آشپزخانه قرار دهید و روی آن را با اکسسوری هایی ساخته شده از چوب بلوط و ظرف های چوبی پر کنید.

13. از ترکیب چوب تیره و پارچه هایی به رنگ جواهرات استفاده کنید

چوب های تیره مبلمان در ترکیب با پارچه ها و اکسسوری هایی به رنگ جواهرات می توانند بسیار زیبا باشند. شما می توانید یک ست میز و صندلی غذاخوری ساخته شده از چوب تیره مایل به قرمز بخرید که صندلی هایش با مخمل قرمز روکش شده است.

مرور کلی

اجزای مبلمان و دکوراسیون چوبی می تواند هر فضایی را به محیطی دنج و دوست داشتنی تبدیل کند. فرقی ندارد به فکر اجرای دکور پشت تلویزیون با چوب هستید، در پی راهی برای اجرای دکوراسیون چوبی مغازه خود می گشت یا تغییر دکور چوبی پذیرایی فکر شما را مشغول کرده است، به هر حال اجرای دکور چوبی منزل را گرم و دنج می کند. در این مطلب 13 پیشنهاد برای اجرای دکوراسیون چوبی به روش حرفه ای ها را خواندید. اگر شما هم پیشنهادی برای تغییر دکوراسیون با چوب دارید حتما در قسمت کامنت ها بنویسید.

منبع: thespruce

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 22768

به "13 روش برای اجرای دکوراسیون چوبی به روش حرفه ای ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 روش برای اجرای دکوراسیون چوبی به روش حرفه ای ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید