52 درصد مصوبات کارگروه برطرف موانع فراوری فارس اجرایی شده است

به گزارش بانیما، استاندار فارس گفت: 52 درصد از کل مصوبات کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری فارس تا به امروز اجرایی شده و 21 درصد نیز در دست اجرا است.

52 درصد مصوبات کارگروه برطرف موانع فراوری فارس اجرایی شده است

به گزارش از ، عنایت الله رحیمی در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری مطرح نمود: با توجه به نامگذاری سال 1400 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها طبیعتاً باید این کارگروه فعالیتی موثرتر از گذشته داشته باشد.

او با بیان اینکه از سال 94 تا کنون 387 جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری در استان برگزار شده است، اظهار کرد: در این جلسات مسائل 2326 واحد صنعتی آنالیز شده و تعداد مصوبات جلسات مذکور نیز 3263 مورد بوده است که تا کنون 52 درصد از آن ها اجرایی شده و 21 درصد نیز در دست اقدام است.

رحیمی در ادامه بر لزوم کوشش بیشتر برای به اجرایی شدن 24 درصد باقی مانده این مصوبات تاکید نمود.

استاندار فارس با اشاره به نوع مسائل واحد های فراوریی استان، اظهار کرد: از مجموع تصمیمات گرفته شده در کارگروه تسهیل و برطرف موانه فراوری 42 درصد مربوط به مسائل بانکی، 7 درصد مربوط به مسائل مالیاتی، 5 درصد مربوط به امور تامین اجتماعی و 46 درصد درخصوص دستگاه های خدمات رسان بوده است.

رئیس کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان فارس، یادآورشد: برخی از مسائل واحد های فراوریی حقوقی و قانونی است که احتیاج به اصلاح قانون دارد و برخی دیگر مربوط به بخشنامه ها آیین نامه ها شیوه نامه هاست که در هیئت دولت قابل اصلاح است.

رحیمی در ادامه اضافه نمود: کارگروه برطرف موانع فراوری در استان فارس کوشیده است با برقراری ارتباط موثر با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیشنهادات لازم برای اصلاح چنین قوانینی را ارائه دهد.

او اضافه نمود: اگر این مسائل مربوط به بخشنامه ها و آیین نامه ها و شیوه نامه ها باشد پیگیری به وسیله هیئت دولت معاونین رئیس جمهور و وزرا جهت برطرف آن موانع انجام می گردد.

استاندار فارس با بیان اینکه برخی از مسائل واحد های فراوریی با اختیاراتی که به استان و کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری تفویض شده قابل حل است، ابراز کرد: راه اندازی کارگروه خبرگان بانکی به عنوان زیر مجموعه کارگروه تسهیل یکی از این موارد است.

او درخصوص کارکرد کارگروه خبرگان بانکی گفت: تصمیمات این کارگروه فصل الخطاب اختلافات میان مشتریان و بانک ها است.

رحیمی با اشاره به اینکه در این جلسه مسائل 7 واحد فراوریی مورد برسی قرار گرفته است، اظهار کرد: کوشش نموده ایم تصمیمات اتخاذ شده در یک تا دو هفته آینده به نتیجه برسد تا شاهد برطرف مسائل این واحد ها باشیم.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15557

به "52 درصد مصوبات کارگروه برطرف موانع فراوری فارس اجرایی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "52 درصد مصوبات کارگروه برطرف موانع فراوری فارس اجرایی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید