787 هزار نفر در یک هفته در آمریکا بیکار شدند

به گزارش بانیما، وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه بیان نمود که در هفته گذشته 787 هزار نفر بیکار شده و درخواست دریافت مزایای بیکاری ارایه کرده اند.

787 هزار نفر در یک هفته در آمریکا بیکار شدند

در حالیکه همچنان فرایند تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا ادامه دارد و افزایش نرخ بیکاری نیز به طور میانگین بالای نیم میلیون نفر در هفته است، اما دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هیچ یک از کمپین های انتخاباتی خود اشاره ای به نرخ بیکاری در کشور و راه های مقابله با آن نمی کند.

به گزارش رویترز، در هفته منتهی به 17 اکتبر (26 مهر) تنها 787 هزار نفر درخواست دریافت مزایای بیکاری کرده اند و این آمار نشان می دهد که فرایند بهبود بازار کار در آمریکا به کندی پیش می رود.

افزایش نرخ بیکاری در آمریکا در حالی همچنان ادامه دارد که دولت و گنگره تا به امروز بیش از 3 تریلیون دلار بسته کمک های حمایتی از مشاغل و تجارت های آسیب دیده از کرونا تصویب کرده و باعث از سرگیری فعالیت بسکمک از کسب و کارها شده که از فوریه سال جاری تعطیل شده بودند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد، مشاغل و کسب و کارهایی بویژه در حوزه حمل و نقل به دلیل کاهش تقاضا مجبور به اخراج کارگران خود شده اند.

در حالیکه تنها دو هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا مانده، ترامپ در بیشتر کمپین های انتخاباتی خود در ایالت ها به موضوعات سیاست خارجی می پردازد و به چالش هایی که دولت وی با تاثیرات ویروس کرونا روبرو است، طفره می رود.، ایرنا

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12651

به "787 هزار نفر در یک هفته در آمریکا بیکار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "787 هزار نفر در یک هفته در آمریکا بیکار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید