خبرنگاران درآمد 11 میلیارد دلاری با توسعه گازرسانی در کشور

به گزارش بانیما، تهران - خبرنگاران - مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید کوشش شد تا 34 میلیارد لیتر سوخت مایع با گاز جایگزین گردد، گفت: با توسعه گازرسانی، 11 میلیارد دلار درآمد در هفت سال گذشته کسب شده که تا انتها سال 1402، در مجموع به 28 میلیارد دلار خواهد رسید.

خبرنگاران درآمد 11 میلیارد دلاری با توسعه گازرسانی در کشور

به گزارش خبرنگاران، حسین منتظر تربتی امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح 181 طرح گازرسانی در استان فارس که با حضور وزیر نفت به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید، ادامه داد: ایران کشوری منحصر به فرد در گازرسانی در کل جهان است.

وی با اشاره به تاریخچه گازرسانی در ایران اضافه نمود: اتفاقات خوبی که در پارس جنوبی افتاد و باعث افزایش فراوری شد، توسعه گازرسانی را به دنبال داشت.

تربتی تاکید نمود: در بند ق قانون بودجه، پولی در کار نبود، بلکه سوختی بود که می سوخت. 34 میلیارد لیتر سوخت در سال در حال سوختن بود که در نیروگاه ها و شهرها و روستاهایی که به شبکه گاز متصل نبودند مصرف می شد. با صرفه جویی در مصرف این حجم سوخت، سرمایه مورد احتیاج برای گازرسانی تامین شد.

وی گفت: از سال 92 تا کنون هر سال مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها کمتر شد و تا سال 1402 حدود 34 میلیارد لیتری که در حال سوختن بود با گاز جایگزین خواهد شد.

تربتی با بیان اینکه 11 میلیارد دلار در سال مابه ازای 34 میلیارد لیتر مصرف سوخت مایع بود، اضافه نمود: با جایگزینی گاز، 11 میلیارد دلار درآمد کسب شد و تا خاتمه سال 1402، در مجموع 28 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال 92 درصد عمده ای از سوخت نیروگاه ها از فراورده تامین می شد و بخشی نیز گاز بود، گفت: اگر فرایند سال 92 ادامه پیدا می کرد، در این چند سال 150 میلیارد فرآورده در نیروگاه ها می سوخت اما با جایگزینی گاز، به صادرکننده سوخت مایع تبدیل شدیم.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در استان فارس 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گازرسانی توسط دولت تدبیر و امید انجام شد و تعداد روستاها از 677 روستا به دو هزار و 161 روستا رسیده است.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12820

به "خبرنگاران درآمد 11 میلیارد دلاری با توسعه گازرسانی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درآمد 11 میلیارد دلاری با توسعه گازرسانی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید