کیفیت بنزین در کشور استاندارد است؟

به گزارش بانیما، مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: سوخت توزیعی در جایگاه های سطح کشور در چهار مرحله مجزا کنترل می گردد و بنزین توزیعی در جایگاه های سوخت کشور استاندارد است.

کیفیت بنزین در کشور استاندارد است؟

به گزارش ایسنا، جعفر سالاری نسب در این باره گفت: سوخت توزیعی در جایگاه های کل کشور در چهار مرحله پس از فراوری در پالایشگاه، در مخازن، هنگام تحویل خط و در مرحله آخر هم در مخزن جایگاه های نمونه گیری و کنترل می گردد.

وی با اشاره به اخبار رسانه ها درباره مطابق نبودن بنزین توزیعی در سطح شهر تهران با استاندارد های یورو 4 به علت مخلوط شدن با دیگر فرآورده ها در تانکر های نفتکش اضافه نمود: سیستم توزیع سوخت در کشور کاملاً مکانیزه است و فرآورده های مختلف در انبار های نفت در لاین های مختلف و کاملاً مجزا توزیع و بارگیری می گردد.

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره سیستم توزیع سوخت به وسیله نفتکش ها گفت: این سیستم کاملاً مکانیزه است و هر نفتکش کارت حمل مخصوص خود را دارد که نوع فرآورده توزیعی در آن قید شده است.

و برای مثال نفتکشی که نفت کوره حمل می نماید، سیستم به او اجازه حمل فرآورده دیگری را نخواهد داد و در موارد استثنا و ویژه نیز باید کاملاً مخزن و تانکر نفتکش شست شو و مخزن دوباره کنترل گردد، سپس فرآورده نو را بارگیری کند.

طبق اعلام وزارت نفت، سالاری نسب تأکید کرد: در هر انبار فرآورده یک واحد کنترل کیفیت وجود دارد که این واحد وظیفه کنترل استاندارد های محموله فرآورده نفتکش ها را پس از حرکت به عهده دارد.

وی تأکید کرد: فرآورده توزیعی در سطح کشور هنگام تحویل از پالایشگاه نیز تحت آنالیز های لازم قرار می گیرد و در صورتی که استاندارد های لازم را داشته باشد، تحویل گرفته شده و برای ارسال به مخزن مبدأ در انبار، ارسال می گردد.

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بعلاوه با تأکید بر اینکه خطوط انتقال نفت و نفت کوره نیز کاملاً مجزا از خطوط فرآورده های رنگی است.

گفت: در مواردی محدود اگر بخواهیم از یک خط نفت سفید، بنزین و گازوئیل منتقل کنیم، ابتدا نفت گاز حمل می گردد، سپس نفت سفید که ماده ای روشن است، به خط تزریق می گردد و خط از این طریق کاملاً شسته شده و پس بنزین ارسال می گردد که در این مرحله نیز کیفیت بنزین کاملاً کنترل می گردد.

سالاری نسب با اشاره به اینکه به هیچ عنوان خطوط نفت کوره و فرآورده های بنزین یکسان نیستند، اضافه نمود: درباره بنزین معمولی و بنزین یورو نیز این حساسیت وجود دارد و اینترفیس (لایه بین دو فرآورده در خط لوله) خط طوری تنظیم می گردد که این دو فرآورده با یکدیگر مخلوط نگردد.

وی درباره کیفیت بنزین توزیعی در کلانشهر ها و شهر تهران گفت: طبق مصوبه دولت، همه بنزین و گازوئیل فراوریی در سطح کلانشهر ها و حوزه تهران، دارای استاندارد یورو 4 است و با برترین کیفیت و مطابق استاندارد های روز اروپا در پالایشگاه ها فراوری و در سطح جایگاه ها توزیع می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19096

به "کیفیت بنزین در کشور استاندارد است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت بنزین در کشور استاندارد است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید