15 نکته طلایی برای گره نخوردن موها ؛ روش درست برس کشیدن و شامپو زدن موها ، اگر با موی خیس می خوابید بخوانید

به گزارش بانیما، یکی از مسائل افرادی که موهای بلند دارند گره خوردن مو است. با رعایت بعضی نکات به راحتی می توان از گره خوردن مو جلوگیری کرد.

15 نکته طلایی برای گره نخوردن موها ؛ روش درست برس کشیدن و شامپو زدن موها ، اگر با موی خیس می خوابید بخوانید

خبرنگاران - گروه زندگی: موهای درهم و گره خورده معضلی برای بعضی افراد است. چه موهای شما مجعد، صاف، کوتاه یا بلند باشد، گره خوردن آن در کل ناخوشایند است و می تواند باعث درد، ریزش مو و شکستگی شود. اگرچه مطمئناً در نهایت می توانید گره ها را باز کنید، اما بهتر است با استفاده از بعضی روش ها از ایجاد آن برای سلامت مو جلوگیری کنید. با استفاده از روش های صحیح برس زدن و چند تکنیک در مدل خوابیدن، می توانید از درهم شدن و گره خوردن موهای خود جلوگیری کنید.

1. قبل از برس زدن موها را به چند قسمت تقسیم کنید.

قبل از کشیدن برس، موهایتان را به 2 تا 4 قسمت تقسیم کنید و به آرامی روی هر قسمت شانه یا برس بزنید. اگر موهای شما خیلی در هم پیچیده و گروه خورده است، به آرامی برس را روی هر قسمت حرکت دهید.

2. از وسط ساقه مو برس بکشید.

اگر موهای شما درهم است، حرکت برس یا شانه از ریشه به خاتمه می تواند گره ها را بدتر کند و باعث درد شود. در عوض، موهای خود را از وسط ساقه مو بگیرید و از وسط به پایین برس بزنید. بعد کم کم از سمت بالا برس بکشید و به آرامی هر گونه درهم تنیدگی را که ممکن است ایجاد شده باشد کاهش دهید.

3. از برس زدن موهای خیس خودداری کنید.

برای از بین بردن گره ها، از برس زدن موهای خیس خودداری کنید. اگر موهای خیس تان را برس بکشید، خطر کشیدگی و شکستن آن ها را بیشتر می کنید و از طرفی خطر ایجاد گره خوردگی را هم افزایش می دهید. موها را فقط زمانی که مرطوب یا خشک هستند، برس بکشید. اگر عجله دارید و باید حتما همان موهای خیس را برس بکشید، این کار را با یک شانه چوبی و دندانه پهن انجام دهید و به آرامی برس را روی موها حرکت دهید.

4. موهای خود را با یک شانه دندانه پهن شانه کنید.

شانه های دندانه ریز برای موهای کوتاه عالی هستند، اما به سرعت به موهایی با طول میانه و بلند آسیب می رسانند. به جای شانه دندانه ریز از شانه دندانه پهن بهره ببرید.

5. فقط ریشه های موی خود را شامپو کنید.

وقتی شامپو می زنید، از ریشه آغاز به شام پو کنید و تا وسط موهایتان پیش بروید. هیچ وقت از نوک موها شامپو نزنید. به جای اینکه موهایتان را چنگ بزنید تا تمام موهایتان را با شامپو کف کنید، شامپو را از ریشه روی موهایتان بمالید و در حین انجام این کار، پوست سرتان را ماساژ دهید. شامپو تا نوک موها خودش به سمت پایین حرکت می نماید، بنابراین نیازی نیست که شامپو را مستقیماً به خاتمهی آن بمالید.

6. خاتمهی موهای خود را نرم نماینده بزنید.

از نرم نماینده ای مناسب بهره ببرید. با آغاز از وسط ساقه مو، نرم نماینده را روی ساقه مو قرار دهید و از ریشه ها دوری کنید. این کار خاتمهی موهای شما را نرم و انعطاف پذیر نگه می دارد، و در عین حال از انباشت چربی اضافی در ریشه جلوگیری می نماید.

7. موهای خود را مرتباً کوتاه کنید.

سعی کنید هر 6-8 هفته یک بار موهایتان را اصلاح کنید. موخوره و شکستگی می تواند منجر به گره خوردن مو شود. اگر بین موهایتان دو شاخه شده است، می توانید خودتان خاتمهی موهای خود را اصلاح کنید. موها معمولاً به علت خشکی و آسیب دیدگی گره می خورند، بنابراین بیشتر اوقات موهایتان را کوتاه کنید.

8. روزانه از روغن مو یاری بگیرید.

می توانید از روغن مو برای صاف کردن و مرطوب کردن خاتمهی مو بهره ببرید. شما معمولاً دلتان نمی خواهد ریشه موهایتان چرب باشد، بنابراین روغن موی خود را از وسط ساقه به پایین بزنید.

9. در مواقع لزوم از شانه دندانه پهن بهره ببرید.

گاهی اوقات، با وجود انجام تمام کارهای بالا، درهم تنیدگی و گره خوردگی باز هم غالب می شود. در این موارد، به جای برس یا شانه دندانه ریز، مراقب باشید که از یک شانه دندانه پهن بهره ببرید.

10. موهای خود را صاف به سمت پایین سشوار بکشید.

اگرچه قرار دادن سشوار زیر موهایتان ممکن است به آن حجم بیشتری می دهد، اما انبوهی از گره ایجاد می نماید. در عوض، موهای خود را با یک برس گرد یا برس سفت خشک کنید و سشوار را در امتداد ساقه موهای خود حرکت دهید.

11. از کش های نایلونی استفاده نکنید.

کش های لاستیکی بسیار مضر هستند، حتی گاهی کش های نخی نیز می توانند منجر به شکستگی شوند اگر محکم و سفت بسته شوند.

12. قبل از خواب موهای خود را ببافید یا ببندید.

یکی از ساده ترین راه ها برای گره خوردن مو خوابیدن روی موهای شل است. از خوابیدن با موهای باز و وارفته خودداری کنید، به جای آن مو را ببافید یا بالای سر خود به آرامی ببندید. این کار موهای شما را قوی و محکم نگه می دارد و چرخاندن سر در طول شب سبب گره خوردن نمی شود.

13. از خوابیدن با موهای خیس خودداری کنید.

در صورت امکان با موهای خیس نخوابید. وقتی مو خیس است، به مراتب بیشتر مستعد آسیب است؛ زیرا باعث ایجاد موخوره شود. اگر مجبورید روی موهای خیس بخوابید، حتما با یک شانه دندانه پهن آن را شانه کنید.

14. از روبالشی ابریشمی بهره ببرید.

پنبه، پلی استر و الیاف مشابه می توانند مو را مستعد گره خوردن نمایند. این تا حد زیادی به نوع پارچه برمی شود. این الیاف معمولاً از نظر بافت تا حدی خشن هستند که می توانند به تارهای مو آسیب بزنند و باعث ایجاد گره شوند. در عوض، از روبالشی های ابریشمی بهره ببرید تا موها بتوانند بدون گیر کردن یا گره خوردن آزادانه حرکت نمایند.

15. خواب با کیفیت داشته باشید.

سعی کنید خواب با کیفیت و عمیق داشته باشید. پرتاب و چرخاندن سر به گره خوردن مو منجر می شود. یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از گره خوردن، خواب باکیفیت است، زمانی که برای خواب آماده می شوید، سعی کنید آرامش داشته باشید و یک محیط خواب آرام ایجاد کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 22782

به "15 نکته طلایی برای گره نخوردن موها ؛ روش درست برس کشیدن و شامپو زدن موها ، اگر با موی خیس می خوابید بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 نکته طلایی برای گره نخوردن موها ؛ روش درست برس کشیدن و شامپو زدن موها ، اگر با موی خیس می خوابید بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید